ישראל ורומניה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עסקי

romaniaאיגוד לשכות המסחר בישראל בראשות הנשיא עו"ד אוריאל לין,  חתם על הסכם לשיתוף פעולה עסקי עם איגוד לשכות המסחר והתעשייה של רומניה בראשות מיכאי דאראבן, במסגרת ביקור של משלחת עסקית מישראל לרומניה.

ההסכם נועד לקדם את יחסי הסחר בין  קהילות העסקים בשתי המדינות באמצעות פעילויות שונות המיועדות לאנשי עסקים משתי המדינות. כמו כן, ההסכם נועד לתת ביטוי חזק יותר לכוונת שתי הלשכות לשתף פעולה למען קידום המגזר העסקי בשתי המדינות, לעודד השקעות, לפתח ולהגביר את הסחר בין שתי המדינות. באמצעות ההסכם שנחתם נפתח ערוץ מידע בין הלשכות בכדי לסייע לאנשי עסקים וחברות המעוניינים להשתלב בפרויקטים שונים ובשיתופי פעולה עסקיים.

לדברי לין: "כלכלת רומניה חוזרת להתחזק. המרחק הגיאוגרפי קצר ויש מקום לשיתוף פעולה בהרבה תחומים, כגון סייבר, חקלאות על כל גווניה, ביטחון לאומי, לוגיסטיקה וספנות."

במפגש החתימה על ההסכם השתתפו גם שגריר ישראל ברומניה דן בן אליעזר והנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ ברומניה, מתן ספרן.

לדברי ספרן, "רומניה הינה מדינת יעד כלכלית מבחינת ישראל. מעבר ליחסים הקרובים בין המדינות קיימת מערכת סחר והשקעות ענפה בין המדינות. היקף הסחר עומד על כ-400 מיליון דולר ב-2014 ונמצא במגמת עליה. ההשקעות הישראליות ברומניה נאמדות בכ-150 מיליון יורו לשנה ולאחרונה נרשמת התעניינות של מספר משקיעים מתחומים שונים אשר 'ישבו על הגדר' עד עתה, עקב המשבר של סוף העשור הקודם."

עוד הוסיף ספרן כי במסגרת הביקור ולאור החתימה על מזכר הבנות להגברת שיתוף הפעולה לשם מיצוי הפוטנציאל הקיים בסחר בין המדינות, תיאמה הנספחות הכלכלית שולחן עגול בהשתתפות כעשר חברות ישראליות מובילות אשר פעילות בשוק הרומני. "שולחן עגול זה אפשר לחברות לחשוף את פעילותן, לשאול שאלות ולהיעזר בפלטפורמה שנוצרה בין שני הארגונים. הנספחות מברכת על ביקור זה ותשאף לקיים פעילות דומה עם חברות נוספות בעתיד."

השארת תגובה