אחרי שנים אחדות של דיבורים בתערוכת פרנקפורט 2013 המכונית המחושמלת הפכה לעובדת חיים

יעקב צלאל עורך אתר הרכב אוטוניוז ביקר בתערוכת הרכב הגדולה באירופה ואחת מתערוכות הרכב המובילות בעולם וחזר עם תובנות לגבי טכנולוגיות ההנעה העתידיות שישפיעו על כולנו – ההנעה האלטרנטיבית היא עובדה מוגמרת! אחרי שנים אחדות של דיבורים ודיבורים, בפרנקפורט 2013, המכונית המחושמלת הפכה לעובדת חיים.

השינוי הטכנולוגי המהותי הזה מגיע ממש בזמן מבחינת הסביבה, על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה הפסקת זרם התחבורה במהלך יום כיפור הביא להפחתה משמעותית בזיהום האוויר. עם כניסת החג צנחו ריכוזי תחמוצות החנקן, המהוות סמן לזיהום אוויר, מכלי רכב בתחנות התחבורתיות בגוש דן ובירושלים. ריכוזי תחמוצות החנקן ביום הכיפורים בגוש דן צנחו בכ-92% ועמדו על ערכים מרביים של 9 חלקים לביליון, לעומת בוקרו של ערב החג, בו הגיעו הריכוזים עד ל- 116 חלקים לביליון.

כאשר הזיהום מתחבורה הופך לכה מהותי אין פלא שדעת הקהל וכספי הקונים מופנים לעבר הנעה אלטרנטיבית. צלאל מספר כי עשרות מכונית חדשות, מכוניות קונספט, מכוניות חשמליות ומכוניות אוטונומיות, או לפחות טכנולוגיות שלהן, הוצגו ביום העתונות הראשון של תערוכת פרנקפורט 2013. המכונית המרתקת ביותר שהוצגה לראשונה בתערוכה לקהל הרחב, היתה הב.מ.וו i3 החשמלית, דגם שהיצרנית כמעט ולא הגבילה את תקציבי הפיתוח שלו. הדגם המלהיב ביותר היתה האלפא רומיאו 4C שהוצגה חשופה לגמרי, תא סיבי פחמן נוצץ כלוא בין שני רכיבי אלומיניום, בדגם שייוצר החל מהחודש בייצור סדרתי בעבודה ידנית, והדגם אולי המאכזב ביותר היה הקונספט CX-17 של יגואר שנראה כעוד רכב שטח שכבר ראינו כמותו.
מצבה הקשה של תעשיית הרכב האירופית, הצועדת לקראת שנת השפל הגדולה ביותר שלה ב-20 שנה, לא הורגש באווירת האירוע. מיכאל לושלר (Michael Lohsceller), מנהל הכספים (CFO) של אופל, אמר לאוטוניוז, שלהערכתו התעשיה האירופית כבר הגיעה לתחתית ומכאן תתחיל התאוששות הדרגתית, אם כי לא מהירה. מכוניות מחושמלות, שלפני 4 שנים ושנתיים היו רק הבטחה לעתיד ירוק יותר, עשו הופעות בכורה בתצורות שונות, כולל הוולוו קונספט C קופה המחקה את ה-P1800 משנות ה-60'. ב.מ.וו חשפה את גרסת הייצור של ה-i8, מכונית הפלאג-אין הייבריד, עוד מהלך חדשני של היצרנית הבווארית.

בתחום המצברים מרבית המומחים עימם דיברנו במשך היום אינם רואים את פריצת הדרך שתאריך את הטווח של המכונית החשמלית באופן משמעותי ואלה שאינם סבורים כך, משתמשים יותר בפועל "מקווים" מאשר בתחזיות מדעיות או תעשייתיות מבוססות. התחזיות ליישום מערכות נהיגה אוטונומיות הן לטווחים קצרים יותר, כאשר אפילו בוש, המפתחת את המערכת המורכבת ביותר, מדברת על ישום מלא של המערכת ב-2020 וישום של פונקציות ברמה מורכבת פחות כבר ב-2016.

השארת תגובה