מיכלית נפט הותקפה על ידי מל"ט איראני מול חופי עומן במפרץ הערבי, בחינת עומק של המקרה

מיכלית בשם MERCER STREET המניפה דגל ליבריה, יצאה מנמל דאר א-סלאם (DAR ES SALAAM) בטנזניה (החוף המזרחי של אפריקה) לכיוון נמל פוג'ירה (FUJAIRAH) שבאיחוד האמירויות, (יש לציין כי הנמל של פוג'רה נמצא מחוץ למייצרי הורמוז בחוף האוקיאנוס ההודי ובאזור בוצעו בעבר כבר כמה תקיפות של מיכליות המיוחסות לאיראן). האוניה הפליגה כנראה ריקה בדרכה להעמיס נפט מהמפרץ, יצאה מטנזניה ביום 21 ביולי והותקפה בלילה 29-30 ביולי מול חופי עומן על ידי מל"ט איראני (האיראנים הודו במעשה וטענו כי מדובר על תגובה להפצצות ישראליות בסוריה באזור אל – קוסייר). האוניה שנבנתה בשנת 2013 ביפן נמצאת בבעלות חברה בריטית בשם זודיאק ומבוטחת על ידי קבוצת ביטוח בריטית בשם UK P & I CLUB (אגב זו אותה חברת ביטוח שביטחה את האוניה 'אוור גיוון' שנתקעה בסואץ בתחילת השנה– שנה קשה!)

אז בואו נסכם:

  1. מיכלית בדגל ליבריה
  2. בבעלות חברה בריטית
  3. מבוטחת על ידי חברה בריטית
  4. הפליגה בין טנזניה ואיחוד האמירויות
  5. הותקפה מול עומן על ידי איראן
  6. בהתקפה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני

רק מה, חברת זודיאק הבריטית היא בבעלות ישראלי בשם איל עופר המתגורר באופן קבוע במונקו. בעולם הגלובלי של הספנות, הסיפור חוצה היבשות הזה אינו חריג.

זה סיפור בריטי וסיפור בינלאומי על סחר בנפט בנתיבים בינלאומיים. אין קשר ישיר לישראל בסיפור הזה, ההתקפה אינה פוגעת באינטרסים ישראליים. ועל ישראל להתרחק ממנו. האיראנים עשו טעות, תנו להם להזיע בפורומים הבינלאומיים מול הבריטים והאירופאים – עד כמה שאלו אפקטיביים. אסור לישראל להגיב או לסכן אינטרסים ישראלים (וכמובן חיילים ישראלים) בפעולת תגמול.

הפלגת המיכלית MERCER STREET מטנזניה לכיוון נמל פוג'רה באיחוד האמירויות
מתוך אתר marinetraffic.com צילום: Johan Victor מתוך marinetraffic.com

השארת תגובה