נציגים מהבורסה הסינגפורית מחפשים הנפקות ישראליות

SGX-MasterbrandLogo-Col RGB.jpg
SGX-MasterbrandLogo-Col RGB.jpg

בתחילת השבוע הקרוב (17-20.5) יבקרו בארץ מנהלי השיווק וההנפקות של הבורסה הסינגפורית SGX, במטרה לפגוש חברות ישראליות ולהעלות את הפרופיל של הבורסה, וכמובן למצוא חברות פוטנציאליות להנפקה בה.

הבורסה הסינגפורית מרכזת עניין בעיקר ממשקיעים מקומיים, כמו גם מחברות ומעשירי אזור דרום מזרח אסיה, המחזיקים את הונם במדינה. הבורסה הסינגפורית, SGX . משמשת ככלי להשקעת כספים עבור האיליטות של דרום מזרח אסיה המשתמשים בסינגפור כמו שהמערב משתמש בשוויץ – מקום לפזר בו את הסיכונים הפוליטים וסיכוני שערי המטבע לעומת- נגיד- עבור חברה מאינדונזיה להשקיע את הכסף 'בבית' בבנק ממשלתי בג'קרטה בירת המדינה.

הבורסה הסינגפורית, מתחרה בבורסת הונג קונג, שהתאחדה לאחרונה עם בורסת שנגחאי על הנפקות של חברות במרחב האסיאתי וכערוץ השקעות למשקיעי האזור. כ 40% מהחברות הנסחרות ב SGX הן חברות זרות, מחציתן מסין ומחציתן משאר העולם. היא משקיעה מאמצים רבים לאתר חברות אטרקטיביות ולגוון את ההנפקות של החברות המקומיות שמתרכזות בעיקר בנדל"ן, תעשיית האנרגיה והכימיקלים והקמעונאות. המשקיעים והממשלה גם יחד נוטים לשאוף להרחבה של סל התעשיות בהן הם משקיעים, וכתוצאה מכך לחברות הישראליות יש פוטנציאל ממשי לרישום בבורסה.

לפני מספר שנים חסמו הרגולטורים באוסטרליה ניסיון של הבורסה הסינגפורית לקנות את הבורסה בסדני (ASX), המהלך היה חלק מהנסיון הסינגפורי – הרגיל יש לומר – לתפוס עמדה אזורית באסיה והפאסיפיק ובעיקר בדרום מזרח אסיה (אזור תאילנד ודרומה) לעומת הבורסות הסיניות הפונות בעיקר לשווקים הסינים. החסימה האוסטרלית שהיו מעורבים בה אינטרסים מדיניים, אסטרטגיים ולדעתי האישית גם לא מעט מתח גזעי (כמו בביטול רשיון הפעילות של חברת התעופה המוזלת 'טייגר' באוסטרליה) גרמה לבורסה של האי הקטן לחפש אפיקי התרחבות נוספים.

הבורסה הסינגפורית מתאימה יותר לחברות הפעילות בדרום מזרח אסיה והיא מחפשת חברות בתחומים ספציפיים (ציוד רפואי, רובוטיקה, Retail, כימיקלים וטכנולוגיות הגנה), להן יש זווית אסייתית קיימת או עתידית ואשר פעילות בדרום מזרח אסיה או מתכננות לעשות זאת בעתיד הקרוב.

במסגרת ביקור נציגי הבורסה הסינגפורית בישראל, תארח במשרדיה בת"א פירמת עו"ד גרוס, קלינדהנדלר חודק, הלוי, גרינברג ושות' סמינר משותף עם SGX , יחד עם Canaccord Genuity Singapore . הסמינר יעסוק בהזדמנויות עבור חברות ישראליות בגיוס הון בסינגפור. בין הדוברים באירוע ניתן למנות את מנהל אזור אירופה והמזרח התיכון ב SGX, מנכ"ל Canaccord Genuity Singapore ומנכ"ל CapBridge, פלטפורמת השקעות משותפת לבורסה הסינגפורית ולקרנות ההון סיכון בסינגפור.

 רון שניר, הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ בסינגפור: "הפלטפורמה של הנפקה ב- SGX  מהווה הזדמנות ממשית למשקיעים סינגפורים להשקיע בחברות ישראליות ביתר קלות. המשקיעים המקומיים מוטרדים מהמרחק הגיאוגרפי הרב, מהסכומים הגבוהים שמחפשות החברות לגייס ובעיקר מחוסר היכרות עם השוק הישראלי. העובדה כי ההנפקה כרוכה בחתמים ובנקאים מקומיים אשר מבצעים בדיקת נאותות על החברה, מוודאים כי המאפיינים שלה מתאימים לשווקים באזור כמו גם את איכות ההנהלה, מחזקת את הביטחון של הסינגפורים להשקיע בחברות הישראליות ועושה זאת באמצעות פלטפורמה נזילה וקרובה, פיזית ומנטלית. אני מאמינה כי עוד השנה נראה הנפקה ראשונה יוצאת לדרך ומאמצינו מושקעים בהבאת חברות נוספות ל road shows כדי לבדוק את התאמתן לתיאבון המקומי. בנוסף, עבור החברות הישראליות מהווה הבורסה בסינגפור אלטרנטיבת הנפקה יחודית ומעניינת כאשר יתרון השפה האנגלית, משטר החוק הסינגפורי (המבוסס על החוק האנגלי) והיציבות השלטונית וכתוצאה מכך הרגולטורית מעניקים לבורסה המקומית אטרקטיביות בין לאומית".

כיום, שתי חברות ישראליות מונפקות בסינגפור. הראשונה היא חברת סרין העוסקת בחיתוך יהלומים, הונפקה לפני כעשור ונסחרת בהצלחה רבה. השנייה היא חברת סלע קפיטל שגייסה לפני כשנה חצי מיליארד דולר לטובת עסקיה בתחום הנדל"ן המניב באירופה.

ממינהל סחר חוץ נמסר כי הסחר בין ישראל לסינגפור עומד בשנים האחרונות על כ- 1.6 מיליארד דולר, בחלוקה שווה למדי של יצוא ישראלי מול יבוא סינגפורי. סינגפור היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל בדרום מזרח אסיה.

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הוא הגוף האמון על קידום היצוא ומדיניות הסחר הבינ"ל של ישראל. הוא פועל באמצעות 41 נספחויות מסחריות ברחבי העולם, אשר במסגרת תפקידן פועלות לסייע ליצואנים הישראלים לאתר שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות בשווקים בהם הם פועלים.

השארת תגובה