שוקולד פרה – היזהרי מאחוריך

'טים-טאם' כשר הכריזו הכותרות הראשיות בעיתונות היהודית באוסטרליה. העיתון המוביל בקהילה היהודית  AJN השתמש בהכרזה על הקו החדש של הואפל האוסטרלי האיקוני בכותרת גדולה יותר מאשר הכותרת בה השתמש עם פרוץ מבצע עופרת יצוקה.

 

כותרת העיתון היהודי באוסטרליה AJN - מתלהבים

 

 אולי זכור לחלק מהקוראים כי הואפל האוסטרלי כבר כבש לשעה קלה את בתי הקפה בישראל. לפני כמה שנים הוא זכה לעדנה בדמות אחד ממותגי המשנה שלו שהוא מן ואפל ארוך  שהוא בעצם קש שבאמצעותו שותים את הקפה שהיה מאד פופולרי אבל העניין בקש השוקולד החדש קרס במהרה בדיוק כפי שקרה לכל מי שהשתמש בו ושתה את הקפה לאט מדי והשוקולד נמס וקרס אצלו בכוס. טים-טאם משווק בישראל כעשור ולמיטב ידיעתי תמיד הגיע לכאן כשר (כמו גם לארה"ב) אבל רק עכשיו יכולים האוסטרלים להנות מטים-טאם כשר גם באוסטרליה מולדתו של הואפל.

אז מה זה בעצם כל הטים-טאם הזה? ואפל שוקולד שיש על שמו ערך בויקיפדיה? הדוגמא הטובה ביותר הוא מותג שוקולד הפרה אצלנו. משוקולד חלב פשוט לפני ארבעים שנה גדלה לה העגלה הקטנה והתמימה והייתה לפרה מפותחת המכסה עשרות מוצרים תחת המותג של שוקולד פרה: פצפוצים, ממרח, עם מילוי  תפוזים, מילוי תות, מטבעות, ואפלים, שוקולד לבן… אני בטוח שהבנו את הרעיון. גם טים-טאם החל את דרכו כואפל שוקולד מצופה פשוט אי שם במחצית המאה הקודמת  והיום אימפריית טים טאם כוללת עשרות מוצרים הנסחרים בעשרות מליוני דולרים.

הפרה- זהירות טים טאם בסביבה

כמה איקוני מעמדו של טים-טאם בחברה האוסטרלית אפשר להבין מהעובדה כי  בטקסי קבלת האזרחות הנערכים באוסטרליה (כל יום מקבלים כ 300 איש אזרחות אוסטרלית בטקסים ברחבי היבשת) מקבלים האזרחים הטריים שקית הפתעות קטנה ובתוכה מעבר לכל הספרונים על "הערכים האוסטרלים" המשותפים ו"דרך החיים האוסטרלית" – גם ואפל טים-טאם ולמען הגילוי הנאות גם צנצנת קטנה של ממרח וגמייט מלוח.

בקיצור… חברת ארנוטס הבעלים של מותג טים-טאם השיקו בשבוע שעבר שני קוים כשרים של המותג ועכשיו זמינים גם הטים-טאם הקלאסי וגם טים-טאם בציפוי שוקולד כפול כואפלים כשרים למהדרין. האירוע התקבל בפרץ שימחה בלתי מוסבר בקהילה היהודית ביבשת הרחוקה. בבתי הספר היהודים הגיעו נציגים לחלק אלפי ואפלים כשרים לילדים, פעם ראשונה שאני שומע שבתי הספר של הקהילה מרשים לנציגים של חברות מסחריות להיכנס לתחומם. העיתונות היהודית, תחנות הרדיו המקומיות של הקהילה במלבורן ובסדני – כולם דשים ולועסים את הסיפור המתוק הזה על הואפלים הכשרים החדשים.

כנראה שבסוף, עם כל החדשות על האיראנים, המצרים והסורים מה שאנו באמת רוצים זה רק קצת מתוק הפה – ושוקולד אוסטרלי משובח בהחלט ממלא היטב את המשימה.

לוחות הברית בצורת ואפל טים טאם יורדים מהר סיני (סליחה הר ארנוטס) ומוגשים לעם ישראל לאחר שתעה במדבר עוגיות השוקולד - ממש לא נסחפו

השארת תגובה