מי עומד מולנו בזירה הבינלאומית ומה עוד ניתן לעשות (אולי) מול האירופאים

נורבגיה, סין ותוניס יוזמות את כינוס מועצת הבטחון לדיון בנושא מבצע שומר החומות. באופן סימלי אלו בדיוק שלושת הכוחות המרכזיים האנטי-ישראלים עימם מתמודדת ישראל בזירה הבינלאומית.

תוניס כנציגת העולם הערבי והמוסלמי מייצגת לכאורה את התמיכה 'באחים הפלשתינים' מתובלת באנטישמיות הדתית-מוסלמית שפגשו מייסדי המדינה כבר לפני מאה שנה. נורבגיה מייצגת את העמדות האולטרה- ליבראליות של השמאל הקיצוני האירופאי עם השפעת המיעוטים ההולכים וגדלים של מהגרים מוסלמים למערב, וסין מייצגת את כוחות 'הדרום' העולמי הקוראים תיגר על הדומיננטיות העולמית האמריקאית באופן כללי ומול ישראל כבעלת ברית קרובה של ארה"ב ומייצגת דומיננטיות זו -באופן ספציפי.

ומה לעשות? בשיווק מקובל להדגיש את נושא הרלוונטיות האישית, למה אתה צריך את המוצר הזה. ברוח זו הייתי מציע לחזק מול האירופאים את הנושא האיסלאמי-קיצוני שלא תופס מספיק מקום בשיווק הישראלי. החמא"ס אינו באמת נציג הפלשתינאים (הקהילה הבינלאומית מכירה באבו מאזן וברשות הפלשתינאית כמייצגים כאלו) החמא"ס הוא ארגון איסלאמי סוני קיצוני וככזה הוא דומה יותר לדאע"ש (מושג שהמערב מכיר היטב) מאשר לתנועת שחרור לאומית.

מדינות כושלות וטריטוריות נטולות ריבון נוטות לגלוש להיות חממות טרור בינלאומי, ראו אפגניסטאן. שגשוג החמא"ס בעזה יצור עוד מדינת טרור בינלאומי כזו שכבר החלה לפרוח עם קשרים הדוקים לאיראן לחיזבאללה ואחרים.

הייתי מדגיש בשיווק הישראלי את העובדה כי את מה שצה"ל לא יגמור בעזה יפגשו האירופאים בשדות התעופה שלהם בתחנות הרכבת ובפרברי המהגרים. זאת הרלוונטיות האישית עבור האירופאים.

ויומיים לאחר שהפוסט הזה פורסם כתבה בYNET: "כבר לא אנדרדוג: ישראל מנהלת את קרב ההסברה הלא נכון"

https://www.mako.co.il/news-columns/2021_q2/Article-662fdb7d3638971026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

השארת תגובה