מי יותר חזק? טראמפ או טוויטר? מה אומרת הבורסה

מלחמתו של טראמפ בטוויטר מתפתחת, הנשיא האמריקאי המשתמש ברשת החברתית לקשר ישיר עם בוחריו נהנה ממעל 82 מיליון עוקבים! (לך תדע כמה מהם באמת אמיתיים) מתוך מעל 330 מיליון פרופילים בכל טוויטר (ושוב לך תדע כמה מהם באמת אמיתיים).

לאחר סיווג של טוויטר את חלק מציוציו של הנשיא כמכילים תוכן בעייתי ולאחר ציוצים (בטוויטר כמובן) של הנשיא נגד טוויטר (אירוני משהו…) הגיע המאבק לכדי חתימה ביום 28.4 של טראמפ על צו נשיאותי הקורא לגופים ממשלתיים בארה"ב לשקול את הסרת החסינות המשפטית שיש לרשתות חברתיות מפני תביעה והטלת רגולציה עליהן.

בעולם רגיל, הכרזת מלחמה של האיש החזק בעולם על חברה מסחרית אמורה להדליק הרבה אורות אדומים בהנהלה של אותה חברה, אבל בעולם האינטרנט הבורסה הגיבה דווקא בעלית שערים של מניית טוויטר, בבחינת הדיון הפוליטי-ציבורי הזה עושה לנו רק טוב (ובוודאי כאשר הוא מתנהל בטוויטר עצמו), איך אמר פעם איזה פוליטיקאי: "אין פרסום רע כל עוד מאייתים את השם שלי נכון".

אבל המסיבה לא המשיכה לעד, היא המשיכה רק 10 ימים בסה"כ לפני שטוויטר עברה לירידות.

הקורונה עשתה טוב לטוויטר, כמו להרבה מניות של חברות אינטרנט, וטוויטר השלימה ביוני עליה של מעל 50% בערך המניה מ 22 דולר במחצית פברואר למעל 35 דולר למניה ביוני. הציבור היה צמא למידע על המגפה ויחד עם ההתפתחויות הפוליטיות הפנימיות בארה"ב הטראפיק של כל המדיה החברתית צמחה.

אז מה יותר חזק? הבאז סביב טוויטר שנוצר עקב הציוצים והצווים של טראמפ שבעצם מיצר ערך לחברה. או מנגד מלחמה פוליטית עם הנשיא האמריקאי? ההימור שלי שטראמפ ינצח. חברה מסחרית לא יכולה לנצח רגולטור בקרב מסוג זה.

שיקולי חופש הביטוי משחקים באופן שווה לשני הצדדים, טוויטר טוענת שהיא מסננת פייק ניוז, מידע מטעה ומסית ואילו הנשיא טוען שטוויטר פוגעת בחופש הביטוי בכך שהיא מסמנת את הציוצים שלו כמידע מסית. כמובן שאמת אבסולוטית אין כאן –  הכול פוליטיקה.

הדיון הפוליטי בארה"ב מאד ייצרי ומקוטב, ביום פקודה מיליוני תומכים של טראמפ ילכו אחריו לרשת חברתית אחרת. ואז? או שטוויטר תתקפל (אולי באופן לא רשמי) או שתעמוד על עקרונותיה ותפסיד מילוני משתמשים. התשובה תהיה במחיר מנית טוויטר לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב שיכולה לרדת חזרה לרמות טרום-קורונה.

השארת תגובה