האם ארה"ב מצפה ממדינות אסיה לבחור בין ארה"ב וסין? הבחירה אולי לא תשמח את וושינגטון

סגן הנשיא מייק פנס הפגין רטוריקה לוהטת בדברו על פרויקט החגורה והדרך של סין (Belt & Road). בהתייחסו ליוזמה בנאום בפני מנהיגי איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN) בסינגפור, אמר פנס, בהתייחסות לסין, "כולנו מסכימים כי לאימפריאליזם ולתוקפנות אין מקום באזור ההינדו-פסיפיק". בנאום אחר בפסגת APEC מתח פנס ביקורת חריפה על יוזמת Belt & Road של בייג'ינג ואמר כי כאשר ארצות הברית מציעה סיוע לפיתוח, "אנחנו לא מציעים חגורה מצומצמת, להטביע את המדינות בים של חובות או דרך חד כיוונית" במשחק מילים על חגורה, דרך וים שהם הבסיס ליוזמה הסינית.

"Know that the United States offers a better option. We don’t drown our partners in a sea of debt. We don’t coerce or compromise your independence. The United States deals openly, fairly. We do not offer a constricting belt or a one-way road. When you partner with us, we partner with you, and we all prosper."

U.S. Vice President Mike Pence, APEC Summit, November 16, 2018

אין ספק, יש הרבה מה לדאוג לגבי מדיניות החוץ של סין, כולל BRI. רבות מבעיות אלה משותפות לארה"ב ולבעלי בריתה. אבל סגן הנשיא הותיר את הרושם שוושינגטון מצפה מבעלי ברית ושותפים לבחור בין ארצות הברית לסין – זו לא בחירה שמדינות אסיה רוצות – או יכולות לעשות.

השארת תגובה