בשביל מה זה טוב, כל פסטיבל הפרסומים על התקיפה בסוריה? זה מחייב אותם להגיב…

למי נחוצה ההודאה הרשמית בהפצצת הכור בסוריה, איזו טובה תצמח מכך? אנו חיים במדינה דמוקרטית וצריך היה לאפשר לעיתונאים לפרסם את החומרים שיש להם (ושפורסמו בין כה בחו"ל – דרך אגב לעיתונאים בחו"ל יש את החומרים מהדלפות ישראליות- אלה מאיפה?). אבל בשביל מה כל פסטיבל הראיונות הללו עם מקבלי ההחלטות, למי זה טוב?….

טוב היו עושים אם העיתונות הייתה מפרסמת את הפרשה ללא כל תגובה מישראל הרשמית, אולמרט עשה את זה קל עבור כולם כאשר החתים את כל שותפי הסוד על התחייבות משפטית לשמור את דבר ההפצצה כסוד מדינה (מעל 2,500 שותפי סוד, מספר מדהים).

גם אחרי מעל לעשור, הפרסומים דוחקים באסאד להגיב – והוא יכול, אותו אסאד שנגדו כוונה התקיפה עדיין בשלטון, מצבו מול המורדים במדינתו טוב, הוא נהנה מתמיכה רוסית ואיראנית. הפרסומים מצירים אותו כמי שהיסס ועכשיו, כאשר הוא צריך לבסס שנית את מעמדו, הוא חייב להוכיח לכולם שהוא לא יהסס שנית.

הסורים אינם חייבים להגיב בטילים על תל אביב או במתקפת טנקים ברמת הגולן, הם לא מטומטמים ויודעים שבערוץ זה הם יושמדו תוך יממה. יש מגוון מטרות ישראליות במקומות אחרים והתגובה הסורית האופיינית (מבית היוצר של הרוסים והאיראנים) היא תגובה הנקראת א- סימטרית: אתם הפצצתם מטרה צבאית ואנו נפגע בשגרירות או בתעופה ישראלית בחו"ל. יש מספיק יעדים 'רכים' בחו"ל ופגיעה בהם ללא לקיחת אחריות סורית רשמית תציב את ישראל בדיוק באותו המקום שבו אנו הצבנו את אסאד – מקום שבו תגובה צבאית ישראלית תקבל גינוי בינלאומי חריף.

כל פעם מחדש, אנו פשוט אלופי העולם בהפיכת ניצחון צבאי לחרב פיפיות מדינית.

 

 

 

 

השארת תגובה