יו"ר חדש לארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה הדו לאומיות בישראל

marian_chohenארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה הדו לאומיות לישראל, בחר בנשיא קבוצת מר תעשיות, מריאן כהן, כיו"ר החדש של הארגון. מריאן יחליף בתפקיד את עו"ד חיים אהרון, שמסיים את תפקידו לאחר שתי קדנציות והארכה של חצי שנה. מריאן כהן נבחר כיו"ר החדש, במסגרת האספה הכללית של הארגון בנובמבר, בה השתתפו 43 חברי לשכות מסחר הדו לאומיות בישראל. באסיפה גם לקחו חלק נשיא התאחדות התעשיינים, מר שרגא ברוש וראש מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, מר אוהד כהן, אשר סקרו את סחר החוץ של ישראל.

מריאן כהן מסר לחברים כי הוא מודה על בחירתו לתפקיד יו"ר ארגון הגג וכי הוא ינצל את הקדנציה על מנת לקדם את הארגון ומטרותיו, ובראשון קידום היצוא הישראלי וקידום מעמדן של הלשכות הדו לאומיות בארץ,אשר ביכולתן להוות גורם משמעותי בשיפור מאזן הסחר. לדברי מריאן, פעילות הלשכות שנעשית ברובה המכריע בהתנדבות ומעמידה את הניסיון, הקשרים והיכולת העסקית המצטברת של הנהלות הלשכות וחבריהן לשמש כפלטפורמה שיווקית של הייצוא הישראלי, היא נכס חשוב ויקר שיש לתמוך בו ולפתחו.

מריאן כהן, יליד 1956, נולד ברומניה ועלה עם הוריו לארץ. בצבא שירת ביחידה היוקרתית 8200 ולמד הנדסה אזרחית בטכניון. בין השנים כיהן כנשיא ומנכ"ל חברת Belmerix, בין 2005-2012 כיהן כמנכ"ל קבוצת מר תעשיות ומשנת 2013 ועד היום הוא מכהן כנשיא הקבוצה.

היו"ר הפורש, עו"ד חיים אהרון: "אני מעביר את ההנהגה ברגשות מעורבים. מצד אחד, יש לי רגשות סיפוק על השגת המטרה בעניינים מסוימים, ומצד אחר רגשות תסכול על אי השגתה בעניינים אחרים. לצד זה אבקש להודות לאלו שעמדו לצידי, אשר עזרו לי להגשים את אשר הוטל עלינו".

ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה הדו לאומיות לישראל, הנו ארגון וולונטרי, המאגד תחתיו 51 לשכות מסחר דו-לאומיות. תפקידו המרכזי הוא קידום הקשרים המסחריים בין ישראל לארץ היעד.

לשכות המסחר הדו לאומיות משלימות את פעילותם של גורמים ממלכתיים וציבוריים אחרים הפועלים לקידום היצוא והסחר, בהם התאחדות התעשיינים, מכון היצוא ועוד, כאשר כל לשכה מגייסת חברים מתוך קהילה עסקית פעילה בארצות היעד. לכן ניתן למצוא כחברים בשלכות, את החברות המובילות במשק ואנשי עסקים פרטיים המנהלים קשרי מסחר עם חברות אלו.

השארת תגובה