אחד מכל חמישה אורוגוואים הוא אנטישמי: כך עולה ממחקר שפורסם בעיתון "El Pais" באורוגוואי​

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מגנה בחריפות את האירוע האנטישמי באורוגוואי, בו נרצח באכזריות חבר מוכר בקהילה היהודית תוך קריאות אללה אכבר, ומזכיר: "הכתובת הייתה על הקיר". במחקר שפורסם באתר העיתון היומי הספרדי בעל התפוצה הרחבה ביותר בעולם (כולל באמריקה הלטינית), El Pais, עלה כי אחד מכל חמישה אורוגוואים הוא אנטישמי.

hate

מן הממצאים ניכר כי המיעוט היהודי הוא המיעוט המופלה ביותר מתוך קבוצה של מיעוטים הכוללת סינים, פרואנים, שחורים, ארמנים וספרדים. בחודש פברואר, 8% מן האורוגוואים הודו ש-"מאוד היה מפריע להם" לו היה יהודי במשפחתם, ו-11% ענו שהדבר היה "מפריע להם במידת מה".

המחקר אף נגע בהסתה ובבורות המתפשטת כלפי יהודים ברשתות החברתיות באינטרנט. חלק נכבד מהתגובות ברשתות החברתיות מתייחסות ל"כוחם הנסתר" של היהודים, אשר שואפים "להשתלט על העולם" על ידי שליטה באמצעים הכלכליים.

חגואל התייחס הבוקר לאירוע המזעזע, וקישר ישירות בינו לבין הפיגועים בארץ וההסתה הבלתי נשלטת כלפי יהודים ברשתות החברתיות. "זוהי האנטישמיות המודרנית," טוען חגואל, "הכתובת הייתה ועדיין על הקיר. רק תגובה עיקשת של ראשי המדינות, ראשי הקהילות והארגונים למאבק בלתי מתפשר בתופעה יסייע בעצירת הנגע," סיכם.

השארת תגובה