מה הופך את העיר מלבורן לכל כך ציונית?

Ausiesמה הופך את העיר מלבורן באוסטרליה למעוז ציוני גאה אי שם בחצי הדרומי של כדור הארץ? כמה דוגמאות, בן זייגר ז"ל האוסטרלי שעלה לארץ ולמרבה הטרגדיה התאבד בבית הכלא לאחר שירות ב'מוסד' הגיע ממלבורן (לקריאה על סיפור חייו וחינוכו בעיר), ריצ'ל רז-ריסבי ממשרדו של אולמרט ששמה השתרבב למשפטו של האחרון בפרשת ראשונטורס הגיעה מהעיר והנה גם כתבה וצילום בישראל היום אודות 12 חיליים בודדים המשרתים בצה"ל וכולם מאותו תיכון שבעיר.

לא מפתיע כמובן שאגודת הידידות הציונית במלבורן היא הארגון הקהילתי המשמעותי ביותר בעיר, להבדיל מקהילת העיר הגדולה השניה שבאוסטרליה הלא היא סדני ששם יש נוכחות לארגונים יהודיים או ציונים נוספים החל מויצ"ו דרך חב"ד ועד לשכת המסחר.

באוניברסיטת מונאש (האוניברסיטה הגדולה במלבורן על שם הגנרל האוסטרלי והיהודי מונש שעל שמו גם כפר מונש בישראל) יש את המרכז ללימודי הציביליזציה היהודית וגם את הקתדרה ללימודי ישראל, להבדיל אלף פעמים מהמרכז ללימודי השלום והקונפליקט באוניברסיטת סדני שהיא אחד ממוקדי האנטישמיות המרכזיים ביבשת אוסטרליה (במסווה הרגיל של זכויות אדם ותפיסת עולם של שמאל רדיקאלי). זה לא שבסדני אין קהילה יהודית אהובה, ציונית, אוהבת ומחבקת (ותורמת) – אבל זו של מלבורן מפתיע שוב כל פעם מחדש.

 

השארת תגובה