שר הכלכלה הצרפתי הגיע לביקור ראשון מסוגו בישראל בראש משלחת ענק המונה כ 100 אנשי עסקים

20150906_094756שר הכלכלה, אריה דרעי, לעמיתו, שר הכלכלה הצרפתי, עמנואל מקרון: "צרפת, מהכלכלות החשובות באירופה, הנה אחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל והיחסים הכלכליים עמה משמעותיים מאד" השר מקרון אשר הגיע לישראל, בראש משלחת אנשי ממשלה ועסקים, המונה נציגי כ-60 חברות וישתתף באירוע DLD שייפתח היום בתל אביב, הודיע כי יפעל לחזק את קשרי הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל ולקדם יוזמות ממשלתיות לתמיכה משותפת בחדשנות ויזמות טכנולוגית

שר הכלכלה של צרפת, עמנואל מקרון, הגיע הבוקר לביקור בישראל, בראשות משלחת המונה כ-100 בכירים מגופי ממשל ומ- 60 חברות, המבקרות לראשונה בישראל. בין חברי המשלחת, מנכ"ל ארגון ביזנס פרנס (המקביל למכון היצוא הישראלי), מנכ"ל הבנק הציבורי להשקעות של ממשלת צרפת BPI France, מנהל סוכנות French Tech (גוף שתפקידו לסייע לחברות סטארט אפ בתחום הטכנולוגי בצרפת) ומנכ"ל INPI (משרד הפטנטים והסימנים המסחריים הצרפתי).

מטרת הביקור של השר הצרפתי בארץ היא בין היתר להכיר וללמוד את מודל היזמות והחדשנות המיושם בארץ בתחום ההייטק, אותו הצרפתים מעוניינים ליישם גם בצרפת ולחזק באמצעותו את הקשרים הכלכליים עם ישראל, וכן כדי להשתתף באירוע החדשנות DLD שמתקיים בת"א (6-12 בספט'). עוד יבקר השר מקרון בחממות טכנולוגיות נבחרות,  ייפגש עם חברות מובילות במשק הישראלי ויבקר בירושלים ובמוזיאון 'יד ושם'.

בפתיחת הביקור, נפגש הבוקר שר הכלכלה, אריה דרעי, עם עמיתו הצרפתי לפגישת עבודה, בהשתתפות נציגי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, במסגרתה דנו בדרכים להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות בענפי התעשייה השונים ובמו"פ. בפגישה בין השר מקרון לשר דרעי, השרים הצהירו על החשיבות הרבה שהם מייחסים להמשך חיזוק היחסים הכלכליים והמסחריים בין המדינות בעיקר במחקר ופיתוח (מו"פ) משותף, סיוע לסטארט-אפים ויזמי טכנולוגיה למצוא שותפויות וגישה לשווקים, ואף ציינו מספר סקטורי מטרה לרבות אבטחת סייבר. כמו כן, הסכימו השרים על קיום מפגש יום החדשנות השלישי בפאריס, בתאריך שיקבע בתחילת שנת 2016, כפלטפורמה מרכזית ביותר לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות וצרפתיות. השר דרעי הודיע כי ישמח לעמוד בראש משלחת עסקית ישראלית שתגיע למפגש שיתקיים בארגון ואירוח משרד הכלכלה של צרפת.

שר הכלכלה, אריה דרעי, מסר כי "צרפת, מהכלכלות החשובות באירופה, הנה אחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל והיחסים הכלכליים עמה משמעותיים מאד. לאור חשיבות היחסים, הוחלט על קיום יום חדשנות צרפת ישראל, השלישי במספר, בתחילת 2016 בפריס, על מנת למנף את שיתוף הפעולה הכלכלי ולחזק את יחסי הסחר והקשרים העסקיים בין המדינות. אשמח לעמוד בראש משלחת עסקית שתצא לאירוע זה."

כמו כן, לקראת חגי תשרי, ביקש השר דרעי משר הכלכלה הצרפתי עמנואל מקרון להעביר באמצעותו מסר חשוב בנוגע לאבטחת המוסדות היהודים בצרפת ובמיוחד בתי הכנסת אליהם יגיעו יהודי צרפת בחגים היהודיים. השר דרעי ציין שהוא מכיר ומעריך את המאמץ העליון מצד ממשלת צרפת  לספק אבטחה וביטחון ליהודי צרפת והדגיש את החשיבות שהוא מייחס לכך. השר מקרון ציין שהנושא ידוע, מוכר ומטופל ברצינות הראויה ביותר ע"י הגופים הממלכתיים הרלוונטיים, בוודאי בהמשך לאירועי הטרור שפקדו את צרפת בשנה החולפת, וכן שצרפת עושה מאמץ מקסימלי לאפשר ביטחון ליהודי צרפת שהנם חלק אינטגרלי, חשוב ומרכזי במרקם החברתי של הרפובליקה הצרפתית.

הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה בפאריס, ליאורה הדר ציינה ש"הרפובליקה של צרפת היא אחת משותפות הסחר החשובות של ישראל באירופה, וכלכלת צרפת היא בין עשר הכלכלות הגדולות בעולם ופועלות בה חברות רב לאומיות מובילות בתחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה ובניה) ובתחומים אחרים כמו אוטומוטיב, ביוטכנולוגיה וציוד רפואי, רשתות שיווק ועוד. היחסים הכלכליים של ישראל עם צרפת רחבי היקף ומשמעותיים וכוללים השקעות של חברות צרפתיות גדולות בישראל (בהן של תאגידי התחבורה והתקשורת: אלסטום, ארווה, אורנג')".

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי היקף הסחר בין המדינות בשנת 2014 הסתכם ב 3.22 מיליארד דולר (מהם 1.66 מיליארד דולר יצוא ישראלי ו 1.56 מיליארד דולר יבוא מצרפת). ענפי הסחר העיקריים הם התעשיות הכימיות, מכונות, כלי רכב ומוצרים חקלאיים. בין שתי המדינות קיים הסכם לתמיכה ומימון מו"פ משותף (הסכם פיראד) שבמסגרתו הוגשו בשנים 2014 ו 2015 למעלה מ 40 פרויקטים משותפים על יד יזמים וחברות צרפתיות וישראליות.

מנהל מחלקת אירופה במינהל סחר במשרד הכלכלה, מר שי זריבץ' מעדכן שבין שתי המדינות קיים הסכם לתמיכה ומימון מו"פ משותף (הסכם פיראד) שבמסגרתו הוגשו בשנים 2014 ו 2015 למעלה מ 40 פרויקטים משותפים על יד יזמים וחברות צרפתיות וישראליות. כלכלת צרפת היא בין עשר הכלכלות הגדולות בעולם ופועלות בה חברות רב לאומיות מובילות בתחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה ובניה) ובתחומים אחרים כמו אוטומוטיב, ביוטכנולוגיה וציוד רפואי, רשתות שיווק ועוד.

השארת תגובה