בכמה מסתכמות ההשקעות הישראליות בארה"ב?

רבות מדובר על השקעות אמריקאיות בישראל, אבל בכמה מסתכמות ההשקעות הישראליות בארה"ב? באופן לא מפתיע ההשקעות הישראליות בארה"ב גדולות יותר מההשקעות של כל מדינה אחרת במזרח התיכון או אפריקה. כאמור הנתון הזה די מתבקש לאור הפעילות האינטנסיבית של חברות טכנולוגיה ישראליות בארה"ב הפותחות משרדים חדשות לבקרים בעיקר בחוף המערבי, שוכרות עובדים ואף ישראלים רבים עוברים לתקופות קצרות יותר או פחות לארה"ב (רילוקיישן). על פי מחלקת הסחר האמריקאית כמעט 28 מיליארד דולר הושקעו מישראל בארה"ב בשנת 2013 (שנת הנתונים האחרונה) מתוך סה"כ של 70.8 מיליארד דולר שהושקעו בארה"ב מכל המזרח התיכון ואפריקה גם יחד.

גם איכות ההשקעות הללו גבוהה מאד. סדרי גודל של כשני שליש מההשקעות הישראליות בארה"ב הינן בטכנולוגיה עילית (תוכנה, תקשורת, מכשירים רפואיים וכו') השקעות המייצרות מקומות עבודה רבים בארה"ב כך שניתן להגיד כי ישראל (למרות גודלה הקטן מול כלכלת ארה"ב) כשחקנית לא זניחה בשוק הטכנולוגיה האמריקאי.

ישראל כאמור מדינה קטנה בעלת כלכלה קטנה והמפתח לשגשוג עבור כלכלות קטנות הוא פתיחות, מסחר והשקעות – והמדיניות הכלכלית בישראל אכן תומכת בעקרונות הכלכליים הללו בדור האחרון. לפיכך השקעות ישראליות משמעותיות בכלכלה הגדולה בעולם אינן דבר שלילי, ההפך הוא הנכון כמובן, ההשקעות הישראליות בארה"ב מאפשרות ליצור כאן אצלנו תעשייה עתירת טכנולוגייה המכוונת לשווקים הבין לאומיים ומבוססת במרכזים החשובים של הכלכלה העולמית.

IsraelInvestmentUSA


IsraelInvestmentUSA2

 

השארת תגובה