הסכם השרימפס – סיפור על עיתונות כלכלית במיטבה

כניסתו של דרעי כשר הכלכלה יצרה חיכוך משונה בין עמדותיו הדתיות והמתחים שבין המפלגות הדתיות השונות בכנסת ובין פעילות המשרד. בעוד שבמבט אחורה ניתן אולי להבין את הפסקת ואז התחלה מחדש של העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב במהלך השבת (הייתה ממשלה בישראל שנפלה בגלל העברת גנרטור ענק של חברת חשמל בשבת), הרי בכל מה קשור לפעילות הבין לאומית של משרד הכלכלה (ויש פעילות ענפה כזו) האבסורד הגיע לשיאים חדשים ושינה את הסטטוס-קוו שהיה נהוג במשך שנים ושאותו גם לא שינה אלי ישי שכיהן אף הוא כשר הכלכלה מטעם ש"ס.

אנקדוטה ראשונה קיבלו במינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה כאשר פורסמה מודעה לגיוס צוערים חדשים לקורס הצוערים היוקרתי של המשרד. תחת הקמפיין "העבודה הטובה ביותר בעולם". בפרסום נראות תמונות מאייקונים בין לאומיים ידועים ולצידם פרטים על העבודה המוצעת. בין האיקונים היה גם פסלו הידוע של ישו משקיף ממרומי ההרים על העיר ריו דה-ז'נרו, והתגובות בציבור הציוני דתי לא איחרו לבוא: "משרד הכלכלה מעודד עבודה זרה" הם צעקו, רק שכחו לבדוק שם 'הסרוגים' (וכנראה לא ידעו) כי הקמפיין התקשורתי עוצב ותוכנן עוד בימיו של בנט כשר הכלכלה.

לפני מספר שבועות פרסם משרד הכלכלה, משרדו של השר אריה דרעי ממפלגת ש"ס, הודעה לעיתונות בדבר עידכון הסכם הסחר החופשי שבין ישראל וקנדה. בימים רגילים הייתה ההודעה עוברת כנראה תחת המכ"מ של מרבית כלי התקשורת בישראל שכן מדובר בעידכונים מאד טכניים להסכם סחר שנחתם לפני שנים רבות עם מדינה שהיא אומנם חשובה פוליטית (קנדה) אך בוודאי אינה מעניינת כלכלית כמו ארה"ב, סין או יפן.

ההסכם חשוב מאד לייצוא ולתעשייה הישראלית, ממש קריטי, אבל כמו שאתם יכולים להבין זה לא החומר ממנו עשויות הכותרות הראשיות ב YNET. אבל מה, בין המוצרים עלהם הצד הישראלי הסכים להוריד את המכס בתמורה להקלות מכס מהצד הקנדי נמצאים גם מוצרים בפרק 'פירות ים' וכאן רבותי החגיגה התחילה.

בעבודה עיתונאית יסודית הצליבו מספר עיתונאים את ההודעה לעיתונות הישראלית לזו הקנדית ושם (מה לעשות הקנדים אוכלים שרימפס) ששם דווקא מופיע במפורש 'פירות ים'.

מסתבר כי בין הציבור החרדי (כיפות שחורות וש"ס) ובין הציונות הדתית (הסרוגים) יש תהומות של איבה ושימחה לאיד לפחות כמו בין הציבור החילוני והחרדי, ואכן העקיצות לא איחרו לבוא:

על-הסלע-הך: מזעזע: ביוזמת דרעי – הקלה בייבוא שקצים ורמשים, פירות ים ושריפמס לארצנו הקדושה

אז דרעי מאשר יבוא שקצים ובנט מאשר את פרסומו של הצלוב במודעה רשמית והפקידות אובדת עצות….

 

 

 

השארת תגובה