ענקית ביטוח האשראי הבינלאומית Coface החלה לדרג את ישראל: העניקה לישראל את הדירוג הכללי A3, ואת הציון A2 בדירוג האקלים העסקי

cofaceישראל נהנית ממספר נקודות חוזק מרכזיות וביניהן: התעשייה נשלטת על ידי מוצרי היי-טק, כוח עבודה מיומן מאוד, תמיכה פוליטית וכלכלית מארה"ב והתפוצות, הפקת גז טבעי מאז אמצע 2013 מעתודות גדולות וחוסנה של המערכת הבנקאית. לצד זאת, נקודות החולשה שנרשמו לישראל הן: פיצול פוליטי והמשך בקיפאון במשא ומתן הישראלי-פלסטיני/

ענקית ביטוח האשראי הבינלאומית, Coface, החלה לדרג את האקלים העסקי של ישראל. זאת בעקבות כניסתה לפעילות ישירה במדינה.  Coface מעניקה לישראל, בדירוג הכללי, את הציון: A3 המוגדרת כ"רמת סיכון סבירה". סקלת הדירוגים של החברה בעלת שבע אפשרויות ונעה בין הציוןA1  ל-D. כאשר A1 הוא הציון הגבוה ביותר ומצביע על סיכון נמוך ביותר ו-D הוא הסיכון הגבוה  ביותר. בנוסף, מדרגת החברה את האקלים העסקי בישראל בציון: A2. הדירוג העסקי בוחן את סביבת הפעילות העסקית במדינה על פי פרמטרים של בירוקרטיה, רגולציה וכו'.

קבוצתCoface , הינה מובילה עולמית בתחום ביטוח האשראי ומציעה לחברות ברחבי העולם פתרונות כדי להגן עליהן מפני סיכון פשיטת הרגל האפשרית של לקוחותיהן, הן בשוק המקומי בו הם פועלים והן בשווקי יצוא.

הקבוצה, המעסיקה כ-4,440 עובדים, סיימה את שנת 2014 עם מחזור עסקי של 1.441 מיליארד יורו. כיום פועלת Coface ב-98 מדינות בצורה ישירה ובלתי-ישירה כשהיא מבטחת עסקאות של כ-40,000 חברות בלמעלה מ-200 מדינות בעולם. בכל רבעון מפרסמת Coface הערכות סיכון ל-160 מדינות המבוססות על הידע הייחודי שיש לחברה על מוסר התשלומים במדינות אשר מגיע מ-350 המומחים הממוקמים קרוב ללקוחות החברה.

על פי Coface, ישראל מדורגת בדירוג הכללי  A3 בדומה למדינות כגון: סין, איחוד האמירויות, צרפת, בלגיה, הולנד, אירלנד ועוד. בציון הגבוה מישראל, מדורגות המדינות ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, בריטניה ועוד. כמו כן, ישראל מדורגת מעל המדינות יוון, ספרד, ארגנטינה ועוד. ב-Coface מעריכים כי שנת 2015 תסתיים בישראל עם אינפלציה שלילית שתעמוד על 0.1%-. עוד מעריכים בחברה, כי נתון הצמיחה (תמ"ג) לסוף שנת 2015 יעמוד על 3.2%.

לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, ישראל נהנית ממספר נקודות חוזק מרכזיות וביניהן: התעשייה נשלטת על ידי מוצרי היי-טק, כוח עבודה מיומן מאוד, תמיכה פוליטית וכלכלית מארה"ב והתפוצות, הפקת גז טבעי מאז אמצע 2013 מעתודות גדולות וחוסנה של המערכת הבנקאית. לצד זאת, נקודות החולשה שנרשמו לישראל הן: פיצול פוליטי והמשך בקיפאון במשא ומתן הישראלי-פלסטיני.

הקואליציה החדשה

בהתייחס למצב הפוליטי, ב-Coface טוענים "גם הקואליציה החדשה תמשיך לסבול מהפיצול הפוליטי של המדינה, במיוחד לאור נושאים שנויים במחלוקת והידרדרות תדמיתה של המדינה בחו"ל. ישנם גם איומים אזוריים, כמו מתח המורגש במזרח ירושלים והסכסוך עם החמאס, הממשיכים לערער את המצב הביטחוני בישראל".

בעקבות צוק איתן – האטה קלה בצמיחה

בעקבות מצבע 'צוק איתן' שהתקיים בקיץ האחרון, "נכרה האטה קלה במשק הישראלי אך למרות זאת הוא נהנה מעלייה חזקה בצריכה הפרטית (3.9%) בשנת 2014, במיוחד בתקופת הרבעון האחרון", אומרים בחברת הביטוח.

הצמיחה אמורה לעמוד על כ -3%, בעיקר כתוצאה משקעות ומהייצוא בשנת 2015. הכלכלה הישראלית תיהנה מהצמיחה הדינמית בארה"ב, ירידה במחיר הנפט והמדיניות מוניטרית מרחיבה שנוקט הבנק המרכזי. בנוסף, צפוי ענף התיירות להתאושש עם התייצבות במצב הביטחוני".

האינפלציה

"השילוב של מחירי סחורות נמוכים ומחירים נמוכים יותר של חשמל ומים, יאטו את האינפלציה, שצפויה להיות קרובה ל-0 בשנת 2015.", אומרים ב-Coface, "לכן הבנק המרכזי דואג לשמירה על שיעור ריבית נמוך בכדי לעורר מחירים ולהימנע מתקופה ממושכת של דפלציה. בנוסף התמיכה במדיניות הכלכלית של הבנק המרכזי תתרום להחליש את השקל מול הדולר.

יבואנים ימשיכו ליהנות מהירידה במחיר הנפט (כ -20% מהייבוא), ובייצוא יהיה שיפור על ידי התחזקות הכלכלה האמריקנית (שוק היצוא המרכזי), לצד גידול בהפקת הגז".

השארת תגובה