7 יקבי היין הגדולים בישראל ייצגו את ישראל בתערוכת היין המובילה באירופה

7 יקבי היין הגדולים בישראל ייצגו את ישראל בתערוכת היין המובילה באירופה, היקבים, המייצרים יחד למעלה מ- 60% מסך כל ייצור היין בישראל, התאחדו באופן עצמאי כדי לייצג את ישראל בביתן משותף בתערוכת Prowein Dusseldorf   שתתקיים השבוע בדיסלדורף, גרמניה* במסגרת הפעילות יקיימו היקבים גם אירועי טעימות והרצאות בנושא יין. כ- 20% מייצור היין הישראלי מופנה ליצוא ברחבי העולם.

שבעת יקבי היין הגדולים בישראל – יקב כרמל, יקב רמת הגולן, יקב טפרברג, יקב רקנטי, יקב הרי גליל, יקב תבור ויקב יתיר– התאחדו וייצגו במשותף את תעשיית היין הישראלית בתערוכת היין המובילה באירופה – PROWEIN. התערוכה תתקיים בשבוע הבא בדיסדלדורף שבגרמניה ובמסגרתה יציגו שבעת היקבים בביתן משותף כתף אל כתף את מיטב היינות שלהם. בביתן הישראלי יציגו היקבים את תוצרתם ובסה"כ יציגו מגוון של מעל 100 סוגי יינות המיוצרים על ידם.

7 היקבים מהווים יותר מ- 60% מסך ייצור היין הישראלי והם התאגדו לראשונה באופן עצמאי כדי לייצג את ישראל בתערוכה הנחשבת לחשובה ביותר בתעשיית היין העולמית.  כל יקב יציע טעימות מיינותיו ובנוסף לכך, יקיימו היקבים 5 אירועי טעימות משותפים שילוו בהרצאה של הגברת קארו מאורר (Caro Mourer) שהינה Master of Wine. ההרצאות יעסקו בתעשיית היין הישראלי משחר ההיסטוריה ועד ימינו, כאשר כל הרצאה תלווה בטעימה מודרכת של יינות כל היקבים.

לדברי מנהלי היצוא של היקבים, ההחלטה לשתף פעולה ולהציג יחד נובעת בין השאר מההבנה שתעשיית היין הישראלית, ההולכת ותופסת מקום של כבוד בעולם, תוכל לקבל חשיפה ותשומת לב רבות יותר במהלך משותף של כל היקבים יחד.

הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בברלין, בהובלתה של חמדת שגיא הנספחת המסחרית, ליוותה את היקבים בתערוכות הקודמות ונרתמה לסייע ולקדם גם בתערוכת היין הנוכחית את הביתן הישראלי. סיוע זה ניתן הן במתן תמיכה תקציבית להקמת הביתן, בשיווק וקידום הביתן בפלטפורמות השונות של הנספחות והזמנת אנשי קשר, קניינים יבואנים ורשתות שיווק לבקר בביתן . האירוע מתקיים בשנת היובל ליחסים הדיפלומטיים בין גרמניה וישראל ומצטרף לשרשרת האירועים המיוחדים אותם מארגנת הנספחות המסחרית בברלין, המבליטים את היחסים הכלכליים בין המדינות.

שוק היין בישראל מתחזק משנה לשנה ומגלגל כ-220 מיליון דולר בשנה. כיום פועלים בישראל כ- 250 יקבים, מתוכם כ- 50 יקבים מסחריים והשאר יקבי בוטיק. היקף הייצור עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין (כולל תירוש). להערכת מכון היצוא, כ- 20% מייצור היין הישראלי מופנה ליצוא ברחבי העולם.

תערוכת  PROWEIN Dusseldorf  היא אחת מסדרת תערוכות יין בינלאומיות אותה מקיימת PROWEIN – חברת תערוכות יין בינלאומית – ברחבי העולם מדי שנה. בתערוכה בדיסדלדורף, שתתקיים בין התאריכים 15-17.3, יציגו 50 מדינות. מארגני התערוכה מעריכים שבימי התערוכה יפקדו אותה  1.2 מיליון מבקרים, 60% מהם מחוץ לגרמניה.

חמדת שגיא, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין: "היין הישראלי הולך ומבסס את מעמדו העולמי כיין איכותי שעומד בתקני האיכות הגבוהים ביותר ומוערך על ידי מומחי היין המובילים בעולם. המטרה שלנו היא להביאו למדף המכירות התחרותי בגרמניה , בשוק של 82 מיליון צרכנים שאינו בהכרח מזהה ומכיר את יתרונות היין הישראלי. תערוכת פרוווין, הגדולה בעולם בתחומה היא הזירה המתאימה ביותר לעשות זאת ואנו שמחים לתמוך ולסייע ליקבים, בייחוד בשנה מיוחדת זו."

מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הוא הגוף האמון על קידום היצוא ומדיניות הסחר הבינ"ל של ישראל. הוא פועל באמצעות 41 נספחויות מסחריות ברחבי העולם, אשר במסגרת תפקידן פועלות לסייע ליצואנים הישראלים לאתר שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות בשווקים בהם הם פועלים.

השארת תגובה