משרד הכלכלה:  מינהל סחר חוץ משיק מרחב שיתוף מידע והתייעצות וירטואלי המאפשר חיבור בין תעשיינים לקובעי מדיניות במשרד הכלכלה בנושאי סחר בין לאומי ומשיכת השקעות

הכלכלה הישראלית היא אחת הכלכלות הפתוחות ביותר בעולם לסחר בין לאומי. הייצוא והיבוא מהווים יחד כשני שליש מהתוצר המקומי בישראל ומסיבות אלו השפעת קבלת ההחלטות והמדיניות בנושאי סחר חוץ יכולה להיות מאד משמעותית על הכלכלה בכלל ועל חיי היום יום של כולנו. לאור חשיבות תחום הסחר הבין לאומי ובמסגרת הפתיחות והשקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות במשרד הכלכלה, השיק מינהל סחר חוץ אתר התייעצות עם גורמי התעשייה בנושאי סחר בין לאומי.

אוהד כהן מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ציין כי למינהל יש קשר קבוע עם הארגונים הכלכליים כמו התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר ומכון היצוא וההתייעצות עמם נעשית על בסיס קבוע ושוטף. יחד עם זאת, יש חשיבות ליצירת מנגנונים נוספים שיאפשרו לכמה שיותר גורמים בתעשייה להיות חשופים באופן ישיר לסוגיות בהן מטפל משרד הכלכלה, פלטפורמת השיח החדשה שהושקה לאחרונה מאפשרת למקבלי ההחלטות להיות קשובים באופן ישיר לכל גורמי התעשייה בארץ, ולנתב באופן מושכל סוגיות שונות בעלות השפעה על סדר היום של סחר החוץ של ישראל. היכולות להגיע לגורמי התעשייה, לשמוע רעיונות ולהיחשף באופן ישיר לפעילות יומיומית של אנשי התעשייה, תסייע לנו להתמודד עם אתגרי מורכבות מערכת הסחר הבין לאומי המחייבים החלפת מידע באופן סדיר".

באמצעות הפלטפורמה החדשה, מבקשים במינהל סחר חוץ להקשיב לתעשיינים ולבחון את עמדות הקהילה העסקית העוסקת בנושאי סחר בין לאומי (יבואנים, יצואנים, תעשיינים, חברות שירותים וכו') וכן לבחון את ההשפעה האפשרית של מהלכים ומדיניות בתחום הסחר הבין לאומי על המשק.

אתר ההתייעצות יהיה דינאמי והסוגיות יוחלפו בו בהתאם לפעילות המינהל.

האתר החל לפעול בחודש האחרון, כאשר הסוגיות הראשונות שנפתחו להתייעצות הינן:

ועדה כלכלית מעורבת עם קוריאה הדרומית

הסכם סחר חופשי בין ישראל ופנמה

הסכם סחר חדש בנושא ביטול מכסים על מוצרים התורמים לאיכות הסביבה

התנהגות עסקית נאותה לאורך שרשרת האספקה בתחום החקלאות (בשיתוף עם ארגון OECD)

לאתר ההתייעצות

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הוא הגוף הממשלתי האמון על גיבוש והובלת מדיניות הסחר החוץ של מדינת ישראל. מטרת המינהל היא להגביר את התחרותיות של התעשייה הישראלית ולחזק את מיצוב תדמית התעשייה והכלכלה הישראלית בזירה העסקית הבינלאומית, תוך שימת דגש על ערכי החדשנות, היצירתיות והמקוריות שמאפיינת אותה. במסגרת זו, אחראי מינהל סחר חוץ על כל מדיניות הסחר  של ישראל מול כלכלות העולם וביסוס הסכמים לשיתוף פעולה וסחר חופשי. מינהל סחר חוץ מפעיל רשת של 41 נספחים מסחריים הפרוסים בבירות המסחריות והכלכליות ברחבי העולם ומסייעים לתעשיינים והעסקים הישראליים המעוניינים לפעול בשווקים הזרים. לצד זאת, מסייע מינהל סחר חוץ ליצואנים במגוון מסלולי סיוע מימוניים.

השארת תגובה