מענקי פיתוח לחברות ישראליות המפתחות פתרונות טכנולוגים לאתגרי העולם המתפתח

בעקבות הצטרפות ישראל ליוזמת Grand Challenges העולמית, העוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לאתגרים בתחום הבריאות במדינות מתפתחות, חילקו המדען הראשי במשרד הכלכלה ראשי וסוכנות הסיוע של משרד החוץ מענקי פיתוח בסך 5 מיליון שקל לבעלי רעיונות חדשניים, שהציגו פתרונות שיתרמו לפתרון בעיות בתחום הבריאות הגלובלית וביטחון המזון.

 לפני מספר חודשים השיקו המדען הראשי בשיתוף מש"ב את תוכנית Grand challenges Israel (אתגר), המעודדת פיתוח פתרונות טכנולוגיים או חברתיים חדשניים בתחומי בריאות עולמית וביטחון מזון, בדגש על מדינות מתפתחות. תוכנית זו בנויה לפי עקרונות השיווק "לבסיס הפרמידה" או לאוכלוסיות מתפתחות.

 התוכנית הינה חלק מיוזמה בינלאומית הפועלת במדינות כגון ארצות הברית, קנדה, הודו, ברזיל ואחרות,  ששמה לה למטרה לעודד פתרונות חדשניים עבור אתגרי בריאות וביטחון מזון גלובאיים , בדגש על מדינות מתפתחות. ממשלת קנדה חלקה עם ישראל את הידע והניסיון שברשותה לשם הקמה והפעלת התוכנית.

 המדען הראשי אבי חסון: "היוזמות הישראליות מביאות לידי ביטוי את היכולות בתחום החדשנות טכנולוגית, יחד עם רוח היזמות הישראלית הידועה בעולם. שילוב של עשיית טוב, תרומה לאתגרים הגלובליים, לצד חדירה לשווקים חדשים והתנסות במיזמים הפונים לקהלים וצרכים בלתי שגרתיים לתעשייה הישראלית, עשויה להביא אותם להזדמנויות עסקיות נרחבות חדשות".

 ראש מש"ב במשרד החוץ השגריר גיל השכל : "תוכנית זו משקפת את רצונה של ישראל להמשיך ולסייע למדינות מתפתחות בתחומים הרלבנטיים להן, ומהווה את נקודת ההשקה בין הדיפלומטיה והחדשנות הטכנולוגית הישראלית".

 במסגרת התכנית  הוקצו עד 500 אלף שקל לכל מיזם כמענק פיתוח, לצורך הוכחת היתכנות של רעיון חדשני, שיתרום לפתרון בעיות בתחום הבריאות הגלובלית וביטחון מזון.

השארת תגובה