התקפות הטרור בצרפת ובלגיה יגרמו להקצנה בעמדתה הפרו-פלשתינאיות של אירופה מול ישראל ולא ההיפך

מי שחושב שהאירועים האחרונים באירופה ישנו אפילו במשהו את עמדות האירופאים לכיוון יותר פרו-ישראלי ולא גם במקצת, כדאי שיתעורר ומהר. אם נביט לרגע רק על ההשפעה של אירועי הטרור על ישראל והקהילות היהודיות באירופה נבין כי האירועים האחרונים בצרפת ובבלגיה רעים מאד לישראל ולקהילה היהודית באירופה.

נתחיל בישראל, האירופאים אינם רואים בהתקפות הטרור הפלשתינאי השוטפות על ישראל מתקפות טרור, התקפות החמאס או ירי החזבללה אינם נחשבים בעיני אירופה כחלק מטרור הג'יהד העולמי – הם רואים זאת כפעולתן (הכמעט לגיטימית)  של לוחמי חופש פלשתינאים.

אנו הישראלים לעומת זאת מבינים ומזדהים מאד עם הצרפתים, את התדהמה ואירועי האבל הלאומי כתוצאה מהתקפות הטרור, עברנו כבר בשנות השבעים במעלות, בסבוי ובכביש החוף ורבים אכן מיהרו להשתתף ולחלוק באבל שעטף את האומה הצרפתית. האירופאים לעומת זאת אינם רואים בסכסוך הישראלי פלשתינאי כסכסוך דתי אידאולוגי, הם רואים זאת הסכסוך לאומי על ריבונות ולכן ניסו לדחות בעדינות מחוות ישראליות בהקשר זה.

לא רק שבאירופה לא רואים בנו כמלחים/חברים באותה פריגטה הנלחמת בטרור, נהפוכו, רבים רואים בסכסוך הישראלי – פלשתינאי דלק או תירוץ המניע את גלגלי הגי'הד העולמי. מכאן הדרך קצרה למסקנה המוטעת כי אם ישראל אשמה בסכסוך והסכסוך תרם להתקפות הטרור האחרונות אזי יש להאשים את ישראל עוד יותר בכל הקשור לעמדתה בסכסוף מול הפלשתינאים. אנו רואים עצמנו חלק מהותי מהפיתרון לבעיית הטרור העולמי עקב הנסיון שרכשנו, האירופאים לעומת זאת רואים בנו לעיתים חלק מהבעיה.

מצבן של הקהילות היהודיות עגום עוד יותר. התקפת הטרור על הסופרמרקט הכשר (hyper cacher) סימנה אותם כמובדלים מהציבור הצרפתי. בעוד שההתקפה על מערכת השבועון 'שרלי הבדו' נתפסה כהתקפה על ערכי הליבה של התרבות האירופאית (חופש הביטוי) הרי שההתקפה על הסופרמרקט באה לידי ביטוי והדגשת יתר בדווחים התקשורתיים המילה 'כשר' כאילו מאשרת או מצדיקה ולו רק במקצט את ההתקפה השפלה. כאשר מציינים שזה "סופרמרקט כשר" מצביעים על הנרצחים בסופרמרקט כיהודים לפני שהם צרפתים. שאלו את עצמכם האם זה היה הדיווח וזאת הייתה הטרמינולוגיה אם ההתקפה היתה על סניף של רשת סופרמרקט המתמחה במזון אורגני? האם רשת סקיי ניוז הייתה מדווחת על 4 טבעונים שנרצחו בסופר מרקט hyper organic כפי שדווחה על ארבעה יהודים שנרצחו בסופר מרקט hyper Chacher? אני מסופק.

היהודים מאירופה אגב לא יעלו בשנים הקרובות בהמונהם לארץ, ההערכתי שמרביתם המכריע ישאר כמובן בארץ מולדתם, חלקם אולי יהגר למדינות מערביות אחרות כגון ארה"ב ואוסטרליה וחלקם הקטן, בעיקר צעירים, יהגר לישראל.

השארת תגובה