ישראל בברלין לא מה שחשבתם

שני אירועים שיתקיימו היום (חמישי 20.11.14) ובסוף השבוע – בארגון הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין – יקדמו את שיתוף הפעולה בין המדינות במסגרת השאיפה של ממשלת גרמניה ועיריית ברלין ללמוד מישראל את סודות ההצלחה בתחום המו"פ והסטארט-אפ.
בהובלת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בברלין – ישראל מסייעת לברלין להפוך למעצמת סטארט אפ
שני אירועים שיתקיימו היום (חמישי 20.11.14) ובסוף השבוע – בארגון הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין – יקדמו את שיתוף הפעולה בין המדינות במסגרת השאיפה של ממשלת גרמניה ועיריית ברלין ללמוד מישראל את סודות ההצלחה בתחום המו"פ והסטארט-אפ.במסגרת אחד האירועים, יוצג בברלין לראשונה מחקר של חברת הייעוץ מקינזי מ 2013, הכולל תכנית פעולה לפיתוח העיר ברלין על פי מודל ההצלחה של תל אביב בתחום החדשנות.
מחקר, שפורסם באוקטובר 2013 על ידי חברת McKinsey מעריך כי העיר ברלין תוכל לייצר עד שנת 2020 יותר מ-100,000 מקומות עבודה, בשל תעשיית הסטארט אפ הצומחת בה. המחקר Berlin builds businesses – five initiatives for Europe’s startup hub מפתח דרכים וקווי פעולה על מנת לעזור לעיר ברלין ליישר קו עם הערים המובילות בתחום הסטארט-אפ- תל אביב, לונדון, פריז ומוסקבה.

שני אירועים שיתקיימו בסוף נובמבר, בארגון ויוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בברלין ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, משקפים את שיתוף הפעולה בין המדינות, במסגרת הרצון של ממשלת גרמניה בכלל ועיריית ברלין בפרט, ללמוד מישראל בתחום הסטארט-אפ וליישם את עקרונות החדשנות הישראלים בבירת גרמניה המתפתחת:

German-Israeli StartHub- Nov 2014 – ביוזמת הנספחות המסחרית בברלין, לשכת המסחר ישראל- גרמניה ומשרד עורכי הדין Graf von Westphalen , יתקיים היום – חמישי (20.11) – בברלין אירוע בו ייפגשו משקיעים, חברות סטארט אפ ישראליות ואנשי מפתח מהתחום הכלכלי-פוליטי בשתי המדינות. האירוע יתקיים במעמד הסנטורית לענייני כלכלה של מדינת ברלין. באירוע יוצג, בין היתר, המחקר של מקינזי לקידום החדשנות בעיר ברלין וחברות סטארט אפ מישראל יציגו את הטכנולוגיות החדשניות שלהן במטרה למצוא השקעות ושיתופי פעולה אסטרטגיים
FutureMobility Camp- Nov 2014 – יזמים, מפתחים, חברות סטארט-אפ מישראל ומגרמניה וקובעי מדיניות ייפגשו בסוף השבוע הקרוב במטה מיקרוסופט בשדרות אונטר דן לינדן בברלין, לא רחוק משער ברנדנבורג, סמל העיר המפורסמת, שעד לפני חצי יובל עוד הייתה חצויה ושסועה. במסגרת המפגש הייחודי, ייפגשו חברות סטארט-אפ מישראל עם שחקניות מובילות בתעשייה הגרמנית כגון: Daimler, Siemens, BombardieIndustries , Schneider Electric ועוד. מטרת האירוע היא פיתוח משותף של פתרונות מפתח בתחום הניידות והתחבורה. האירוע אורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין בשיתוף עם (INNOZ (Innovation Centre for Mobility and Societal Change והתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה Fuel Choices Initiative. מהצד הישראלי יגיעו חברות הסטארט-אפ: HopOn,Softwheel, CityTransformer, Arilou, Driivz, leanciti
לדברי הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין, חמדת שגיא: "במחקר ארוך ומפורט מבצעת חברת הייעוץ הבינלאומית 'מקינזי' השוואות לעיר תל אביב על מנת לבנות תכנית פעולה, שממנה יכולה ללמוד ברלין. מובן שההשוואה לתל אביב מעצימה מאד את המוניטין הטוב ממילא שיש למדינת ישראל בגרמניה בתחום החדשנות והתמיכה הממשלתית במחקר ופיתוח תעשייתי. אנו, במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה גאים ושמחים על שיתוף הפעולה עם הרשויות ותעשיית החדשנות הצומחת בגרמניה ומשוכנעים כי הכלכלות של שתי המדינות ייתרמו משיתופי הפעולה וההפריה ההדדית בתחומים אלו. שיתוף הפעולה בין המדינות צפוי להמשיך ולצמוח בשנת 2015, בה יציינו שתי המדינות יובל ליחסים הדיפלומטיים, בשורה של אירועים שונים כולל יום חדשנות ישראל -גרמניה בארגון משרדי הכלכלה בשתי המדינות״
ממנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי פעילות זו היא המשך לפעילותה הענפה של הנספחות המסחרית בברלין לקידום שיתופי הפעולה הכלכליים ככלל ובתחום הסטארט-אפ והדשנות בפרט. במסגרת זו, יזמה הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בברלין שורה של מפגשים ואירועים עסקיים, לרבות משלחת של כ- 70 חברות סטארט-אפ לפני כשנתיים, בראשות שר הכלכלה הגרמני, מר פיליפ רוסר, ועריכת סמינר עסקי בנושא חדשנות.

השארת תגובה