שנה טובה עם כניסת הצוללת החדשה תנין לנמל חיפה

היום (שלישי) בשעות הבוקר המאוחרות שייטה לה הצוללת החדשה 'אח"י תנין' לתוך מימיו השקטים של מפרץ חיפה. הצוללת היא כלי הנשק היקר ביותר בידי צה"ל  -על פי הפרסומים עלות הצוללת כ 400 מליון יורו אם כי לא ברור מה הייתה העלות האמתית למדינת ישראל שכן מדובר בהסכם ארוך טווח עם גרמניה.

הגעת הצוללת מלאה בסמלים לאומיים, החל מטקס קבלת הצוללת אתמול לשורות חיל הים הישראלי במקום טביעתה של הצוללת 'דקר' ועד כניסתה לחיפה ערב ראש השנה. הצטיידות צה"ל בכלי נשק כה יקר מעוררת (וצריכה לעורר) דיון ציבורי בדבר סדרי העדיפויות של המדינה – ביטחון מול כלכלה – אבל היא גם מסמנת את פתיחתה של מלחמה חדשה באזורנו, המלחמה הקרה של המזרח התיכון כמו גם פתיחת חזית חדשה במרחב שלנו- החזית הימית.

הגעת הצוללת מסמלת כניסה לעידן חדש, עידן המלחמה הקרה של המזרח התיכון. המלחמה הקרה באזורנו החלה כבר מזמן אולם די לשמוע את נאומי ראשי הצבא בדבר יכולות אסטרטגיות חדשות שרוכש צה"ל באמצעות הצוללת החדשה בכדי להבין שאונו נכנסים לעידן חדש לחלוטין עבור מקבלי ההחלטות הישראלים. עידן של 'יכולות מכה שנייה' מול איום הגרעין האיראני, יכולות תצפית והאזנה הרחק מחופי המדינה – שוב המפרץ המפרסי? בקיצור סרטי הריגול של האמריקאים מול הרוסים במהדורה מקומית.

במקביל הים הופך להיות משאב כלכלי משמעותי, ההשקעות הגדולות ביותר במדינה הינן במאגרי הגז הטבעי הנמצאים מול חופנו וכך בהתאם להשקעות הכלכליות ולנוכחות הישראלית במרחב המים שממערבה לנו, הולך ומתפתחת לה חזית חדשה מול הטרור, מול ציים עוינים ועוד.

בקיצור- תעסוקה לאח"י תנין כנראה לא תחסר.

ברכות שנה טובה לכולנו, שנת שלום בריאות ושגשוג

בתמונה- התנין במפרץ חיפה

Tanin1

 

השארת תגובה