אם ממשלות אירופה לא יגנו על היהודים היהודים ייאלצו להגן על עצמם

את מה שאפשר לראות אולי כאיום מרומז שלחה ח"כ איילת שקד במהלך דיון של השדולה למאבק נגד הדה-לגיטימציה למדינת ישראל שהתכנסה בשבוע שעבר לדיון חירום בנושא החרמות נגד ישראל בעקבות עליית הימין הקיצוני באירופה. במהלך הדיון עמדה הכרזה ברורה כי ״דה לגיטימציה מובילה לאנטישמיות וזו לטרור״.

ששת חברי הכנסת ונציגי תנועת ״אם תרצו״ התכנסו לדיון חירום בסוגיית התפשטותם והתגברותם של ארגוני הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל, על רקע עליית הימין הקיצוני באירופה. לאור גילויי האנטישמיות הגואים באירופה, קריאות חוזרות ונשנות להעמדת קציני צה״ל לדין והסתות גלויות ומסוות של ארגוני דה-לגיטימציה לישראל.

הדוברים בדיון טוו קו ישיר בין דה-לגיטימציה לישראל לטרור שהוביל לרצח במוזיאון היהודי בבלגיה השבוע. ח״כ ניסים זאב (״ש״ס״) יושב ראש השדולה למאבק בדה-לגיטימציה: ״דה-לגיטימציה מובילה לאנטישמיות וזו מובילה לטרור. לכן צריך לעקור את הדה-לגיטימציה מהשורש – מהמימון. הדה-לגיטימציה לישראל המתחברת לעליית הימין הקיצוני המצביע על התחזקות האנטישמיות הם התפאורה לרצח הנוראי בבלגיה״.

את דיון החירום יזמה ח״כ איילת שקד וניהל ח״כ ניסים זאב. השתתפו בדיון מנכ״ל תנועת ״אם תרצו״ מתן פלג, ראש אגף המדיניות של ״אם תרצו״ אלון שוורצר, ח״כ רוברט אילטוב, ח״כ מוטי יוגב, ח״כ זבולון כלפא, ח״כ שמעון אוחיון, השגריר לשעבר אלן בייקר, אריאל בולשטיין מנכ״ל ארגון ההסברה ״הפנים של ישראל״,

בסיכום הישיבה הכריז ח״כ זאב על הפעילויות הצפויות: ״השדולה תקדם חקיקה שתגן על המדינה ואזרחיה בפני אתגרי הדה-לגיטימציה, תקים צוות היגוי שתוביל תנועת ״אם תרצו״ ותקדם פעילויות, ניירות עמדה, הצעות חוק ועוד, תדרוש הבהרות ממשרד הבטחון בנוגע להמשך אישור השירות הלאומי-אזרחי בארגוני דה-לגיטימציה, תקרא להתנער מארגוני הדה-לגיטימציה הצועדים במצעד הישראלי בניו-יורק, תלחץ על האקדמיה לגנות מרצים המעודדים חרם על ישראל ועוד.

יושבת ראש סיעת ״הבית היהודי״ ח״כ איילת שקד: ״אם ממשלות אירופה לא יגנו על יהודים החיים תחת ריבונתם, היהודים ייאלצו להגן על עצמם. תופעת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל נסמכת כעת על הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. האמת המרה היא כי דה-לגיטימציה היא אנטישמיות המתחבאת תחת מילים שהפכו אותן לתקינות פוליטית יותר וליפות יותר. הרי גם אם היה הסכם קבע, היו מוצאות אותן תנועות סיבות אחרות להחרים את ישראל או להתנגד לזכותה להגדרה עצמית. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו. בכל דור ודור הסיבות לובשות צורות מעט שונות, אך בבסיסן הן אותה עוכרת בשינוי אדרת. אזרחי ישראל צריכים לבחון היטב את פעילותם של ארגונים ישראלים, היוצאים נגד מדינת ישראל ולעשות דה-לגיטימציה לארגוני הדה-לגיטימציה״.

מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו":״ניסיונותיהם של ארגוני דה-לגיטימציה לחרב את מדינת ישראל יעלו בתוהו רק כאשר מדינת ישראל תחשוף את הפנים האמיתיות של עוכריה. שיח החרם על מדינת ישראל גובר והולך ועל כן, חשוב יותר מתמיד לטפל בשורש הבעיה – ארגונים משומני תקציב זר המתיימרים לתמוך בישראל החותרים תחת מדינת ישראל״

ח״כ רוברט אילטוב (״ישראל ביתנו״): ״לצד סקרים שמראים כי 25% מאוכלוסיית אירופה אנטישמית, אנחנו רואים שני זרמים – שנאת יהודים קלאסית ושנאת יהודים על רקע הסכסוך הישראלי-ערבי. שוחחתי עם פרלמנטרים והופתעתי לגלות שיותר מ-900 אזרחים צרפתיים משמשים כלוחמים נגד ישראל. כזו כמות של מגוייסים לא אפשרית ללא מימון״.

סגן יושב ראש הכנסת, ח״כ יוני שטבון (״הבית היהודי״), חבר ועדת החוץ והביטחון: ״אנחנו בעיצומה של מלחמת תודעה, וזו המערכה המרכזית שניצבת היום בפני מדינת ישראל. יש לא מעט גורמים, מבית ומחוץ, שפועלים באובססיה ובאמצעות מימון רב לדרוס ברגל גסה את הערכים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל. יש לנו חובה להעמיד חזית אחידה כנגד הדה-לגיטימציה לישראל. זו אחריותנו כנבחרי ציבור, ואין לנו זכות להישמט ממנה.״

ח״כ מוטי יוגב (״הבית היהודי״): ״מדינת ישראל צריכה לתת מענה מסודר למסע הדה-לגיטימציה כדי למנוע את התוצאות החמורות שלו״.

אלן בייקר, משפטן בינלאומי ושגריר לשעבר: ״כל מי שמבין מה זה אפרטהייד, מבין שאין כל זיקה בין מדינת ישראל לאפרטהייד. למרות זאת, הפלסטינים ותומכיהם העבירו את המסר שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד״.

ח״כ ד״ר שמעון אוחיון (״ישראל ביתנו״): ״זוהי מלחמה טוטאלית על הצד החקיקתי, האכיפתי, אבל יותר מכל על התודעה. המלחמה הזו מתחילה בבית, כי הדה-לגיטימציה החמורה ביותר יוצאת מישראל עצמה. מארגונים ישראלים ואפילו מח״כים ישראלים כמו ח״כ באסל ראטס שקורא לחייל ׳בוגד׳״.

עו״ד ניצנה דרשו-לייטנר, מנכ״לית שורת הדין: ״תנועת ה-BDS הופכת לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל. קשה להלחם בקריאה על חרם המוגנת בחופש הביטוי״.

השארת תגובה