מכס ארה"ב והמכס הישראלי בשת"פ – ספיחי 9.11

השבוע ביקר בישראל צוות של המכס האמריקאי במטרה לקדם את תוכנית C-TPAT AEO – גורם כלכלי מאושר בישראל שעוסקת באבטחת שרשרת הספקה.

כלקח מהתקפת הטרור של 9.11 המכס האמריקאי, הממונה על בטחון הגבולות בארה"ב מבחינת בדיקת הסחורות המיובאות אליה, מרחיב את מעגלי הדיווח והפיקוח על הסחורות הנכנסות לארה"ב גם לשרשרת האספקה הקודמת ליצוא הסחורה נטו לארה"ב.

בהמשך לחנוכת מתקן הבידוק הביטחוני והמכסי למטענים בנתב"ג בחודש שעבר, ובהמשך לחתימה של מנהל רשות המסים דורון ארבלי עם מנהל רשות המכס האמריקאי דיוויד אגילר על תוכנית פעולה לקידום הסכם הכרה הדדית בין שתי המדינות, מסכמת היום (ה') משלחת של רשות המכס האמריקאי ביקור בן שבוע, שנועד לקדם את החתימה על הסכם C-TPAT.

את המשלחת האמריקאית בארץ מארח אבירם אברמוביץ', מנהל תחום בכיר הליך שחרור והערכת סיכונים ומנהל תוכנית C-TPAT במינהל המכס.

זהו הביקור הראשון של צוות C-TPAT האמריקאי בישראל. לדברי אברמוביץ', מטרת התוכנית היא לגרום לאבטחת שרשרת האספקה ולספק הקלה בתהליכי המכס, היות ובשתי המדינות הולכות וגוברות דרישות הביטחון לאבטחת שרשרת האספקה ולא ניתן לעצור את כל הסחר בשם הביטחון.

אברמוביץ': "התוכניות מבטיחות ששרשרת הספקה תהיה מאובטחת לכל הכלים בעולם ותאפשר לשותפים בשרשרת האספקה הקלות בתהליכי היבוא בכניסה למדינה".

הוא הוסיף, שבקרוב תצא משלחת של מינהל המכס לביקור בארצות הברית, במטרה להמשיך ולקדם את החתימה. התקווה היא לסכם את כל הפרטים להגיע למעמד החתימה לקראת סוף 2013. אברמוביץ': "לארצות הברית ולאיחוד האירופאי לקח שמונה שנים לחתום. בישראל הם התרשמו מהמקצועיות של המכס ומהתוכנית, שהיא ברמה מאוד גבוהה, ואנו מקווים שהחתימה תיעשה תוך שנה מקסימום. האמריקאים ציינו שזהו אחד התהליכים המהירים עליהם עבדו".

אברמוביץ' אמר עוד שהסכמי סחר והכרה הדדית בין ישראל לארצות הברית הם חלק ממדיניות משרד האוצר ורשות המסים לאפשר ליצואנים ליהנות מהקלות בתהליכי הכניסה והבדיקה כשהסחורה שלהם מגיעה לארצות הברית. הדבר, אמר, מאפשר להם תנאים אופטימאליים בכדי להתחרות בשוק העולמי".

השארת תגובה