האם גילויי הגז הטבעי יהפכו אותנו לניגריה או לנורבגיה?

החברה הישראלית לכימיה קוראת להימנע מהחלטות חפוזות לגבי עתידה של מדינת ישראל ולמצוא את האיזון הנכון בין יצוא הגז הטבעי שהתגלה מול חופי המדינה לבין קידומה של כלכלת ישראל באמצעות התעשיות הכימית, המחקר והפיתוח הטכנולוגי.

 כנס רב משתתפים בנוכחות דוברים בין לאומיים בעלי שם יערך ע"י החברה הישראלית לכימיה בשיתוף המשרד לאנרגיה ומים. בכנס תידון ההשפעה של גילויי הגז הטבעי על פיתוח התעשיית הכימית בישראל, יצירת מקומות עבודה, פיתוח משק התחבורה בישראל ויצירה של ערך מוסף כלכלי אדיר במשק הישראלי.

פרופ' אהוד קינן מהטכניון בחיפה, נשיא החברה הישראלית לכימיה ויו"ר הכנס אומר: "ישראל עומדת בפני החלטה היסטורית, האם לפעול על פי מדיניות קצרת טווח המוכרת בארצות מתפתחות כמו וונצואלה וניגריה, או על פי מדיניות אחראית ארוכת טווח, המאפיינת ארצות מתקדמות כמו נורבגיה? האם מצבורי האנרגיה שהתגלו מול חופי הארץ יעשירו מעטים ויזרימו מזומנים לקופת האוצר בטווח הקצר, או שיהוו מנוע לצמיחה כלכלית רבת שנים לתועלת הציבור הרחב?”

הגילויים האחרונים של מצבורי הגז הטבעי עשויים לשנות את פני הכלכלה הישראלית כולה ואת מעמדה הגיאו-פוליטי של המדינה בזירה הבינלאומית. גילויים אלו מציבים הזדמנויות חסרות תקדים לתעשייה בישראל, הנובעות מניצול הגז הטבעי לא רק כדלק, אלא, ובעיקר כבסיס לתעשיות עתירות טכנולוגיה.

מטרת הועידה, הראשונה מסוגה בישראל, היא להציג ולדון בהזדמנויות לתעשייה הכימית בישראל, עבורה ישמש הגז הטבעי כחומר גלם. וזאת על ידי מיטב הדוברים בתחום, אנשי תעשייה, חוקרי אקדמיה, רגולטורים וקובעי מדיניות, יזמים ומשקיעים.

החברה הישראלית לכימיה מצטרפת לקריאתה של התאחדות התעשיינים וגופים נוספים במשק לממשלת ישראל, למצוא את האיזון בין 'גזירת קופון' מהירה על ידי הזכיניות מפיקות הגז לבין פיתוח התשתיות הכלכליות והתעשייה הישראלית. המסר העיקרי הוא שהגז הטבעי הוא הרבה יותר מדלק. ניתן להפוך אותו לעשרות מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה, הן ליצוא והן לשוק המקומי.

בעבר, השימוש היחידי בגז טבעי היה שריפתו כדלק. בעתיד ישתמשו בו כחומר גלם לייצור דלקים סינתטיים "ירוקים", כגון מתאנול, DME ודלקים נוזליים אחרים, ניתן יהיה לייצר ממנו אמוניה ולהיפטר סוף סוף ממיכל האמוניה במפרץ חיפה, ניתן יהיה לייצר מונומרים לתעשיית הפלסטיקה, ועוד מוצרים רבים אחרים בעלי ערך. חבל לשרוף )תרתי משמע(, את ההזדמנויות הללו.

רשימת הדוברים הבין לאומים בוועידה כוללת, בנוסף לשר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו ומנכל משרדו, מר שאול צמח, דמויות בולטות במשק האנרגיה העולמי, כולל מדענים ממוסדות מחקר מובילים, נציג מתאגיד התחבורה וולוו משבדיה, חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל, חברת הידע אקסנס, חברת מתאנקס מקנדה, ואף דובר מנסיכות קטאר.

השארת תגובה