מנהלי בתי חולים מהודו, סין, קוריאה, תאילנד, ווייטנאם, יפן, אוסטרליה, סינגפור וטאיוואן יגיעו השבוע לישראל במטרה להיפגש עם חברות ישראליות ולבחון טכנולוגיות רפואיות

בארגון נספחי התמ"ת: משלחת של 30 מפיצי ציוד רפואי ומנהלי בתי חולים מרחבי אסיה, תגיע ביום שלישי הקרוב, 26.6.12, לישראל, לרגל כנסMed in Israel הנערך ביוזמת מכון היצוא. נציגי המשלחת המגיעים לארץ ביוזמת הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת, יבחנו טכנולוגיות רפואיות ישראליות. המשלחת, תבקר במרכזים רפואיים מובילים ותשמע הרצאות מטובי המומחים בישראל בתחום הניהול הרפואי וטכנולוגיות עתידיות

ענף הציוד הרפואי זוכה בשנים האחרונות לתאוצה בכל רחבי מזרח אסיה. מדינות מפותחות כמו יפן, קוריאה וטייוואן, מחפשות כל העת טכנולוגיות חדשות, בעיקר בתחום של הטיפול באוכלוסייה מתבגרת ובמחלות העולם המערבי. מאידך, התרחבות אוכלוסיית מעמד הביניים במדינות המתפתחות, כמו סין והודו, מביאה לדרישה הולכת וגוברת לטיפול רפואי מודרני, בעיקר בשל העלייה בתחלואה במחלות הנחשבות "מערביות", כגון סכרת וסרטן, שלא היו נפוצות באוכלוסיות אלו והטיפול בהן לא מוכר במזרח אסיה. תאילנד, שהפכה ליעד מוביל באזור כולו ובעולם, בכל הנוגע לתיירות הרפואית הנכנסת, הפכה אף היא בשנים האחרונות לצרכנית גדולה של ציוד רפואי וטכנולוגיות רפואיות.

בתוך כך, משלחת של כ-30 מפיצי ציוד רפואי ומנהלי בתי חולים מרחבי אסיה תגיע ביום שלישי הקרוב לישראל, על מנת לבחון טכנולוגיות רפואיות ישראליות. המשלחת, תבקר במרכזים רפואיים מובילים ותשמע הרצאות ממומחים ישראליים בתחום.

במסגרת כנס – Med in Israel, המתקיים לראשונה בישראל השבוע, ביוזמת מכון הייצוא ובשיתוף עם משרד התמ"ת, יתקיים סמינר ייעודי לרישום ציוד רפואי בסין. הסמינר מיועד לחברות ישראליות המעוניינות להיכנס ולהעמיק את פעילותן בשוק הסיני ובמסגרתו יועברו תכנים מקיפים ויסודיים החל בסקירת מערכת הבריאות ושוק הציוד הרפואי בסין על ידי נספח תמ"ת בבייג'ינג אלירן אלימלך האמון על נושא זה בנספחות, ועד להדרכה על הליך הרישום ב-  SFDA(מנהל רישום המזון והתרופות הסיני), רגולציה בתחום, בדיקות מעבדה, ניסויים קליניים וכיוצ"ב. בסיום הסמינר יתקיימו מפגשים עסקיים בין החברות הישראליות לחברי המשלחת הסינית.

אלעד גוז, מנהל מחלקת אסיה-פסיפיק במינהל לסחר חוץ של התמ"ת: "בשנים האחרונות, אנו רואים גידול משמעותי בדרישה לטכנולוגיות וציוד רפואי, המגיע מכיוונן של המדינות המזרח אסייתיות. אסיה הופכת להיות שוק עצום לחברות ישראליות בתחום זה ואנו במינהל סחר חוץ, מתאימים את הפעילות לדרישה הגוברת מצד השווקים. ביקור המשלחת האסייתית בישראל, מהווה שלב נוסף בפעילות הענפה של מכון הייצוא ומשרד התמ"ת בתחום הציוד הרפואי. תוכנית הביקור נבנתה ע"י אנשי מכון הייצוא בתיאום עם הנספחים הכלכליים של משרד התמ"ת באסיה ואנו תקווה כי המפגשים ישאו פרי וירחיבו את היקפי הייצוא הישראלי לאסיה."

רונה קוטלר, מנהלת מחלקת אסיה והפסיפיק (הודו-סין) במינהל סחר חוץ בתמ"ת: "פעילות נספחי משרד התמ"ת בהודו ובסין הצליחה להביא לכנס MED In Israel כ- 20 גורמים מרכזיים מאד בתחום הציוד הרפואי במדינות אלו. בין המגיעים מהודו, משלחת בת 11 נציגים של חברות ובתי חולים לרבות מנהלים בכירים ברשתות בתי החולים של אדיבה ונובה, רופאים ומפיצי ציוד רפואי ממובאיי, בנגלור, קולקטה וניו דלהי. בין המבקרים ניתן לציין את מנכ"ל חברות קירלוסקר מדיקל, חברת בת של הקונגלומרט קרלוסקר, בעל מחזור מכירות של 3.5 מיליארד דולר בשנה ואת מנהלי חברת גוטם, שהינה מפיצה של ציוד רפואי אירופאי בהודו ומחפשת מוצרים ישראלים נוספים. בין המבקרים מסין נמצאת ענקית הטכנולוגיה הסינית Haier, שפתחה לאחרונה מחלקת ציוד רפואי ומחפשת אחר טכנולוגיות מעניינות. החברות הסיניות וההודיות מכירות בחדשנות הישראלית ככזו המעניקה ערך מוסף גבוה ליכולות הפיתוח והייצור המרשימות שלהן והגעת גורמים מרכזיים אלו בחברות מהווה הזדמנות טובה מאד להציג בפניהם את יכולות התעשייה הישראלית בתחום. שווקי הודו וסין הם השווקים הצומחים ביותר בעולם בעשור האחרון והם ממשיכים לצמוח בקצב מהיר. המדינות מוגדרות כמדינות יעד בפעילות הבינלאומית של משרד התמ"ת אשר מקדיש תקציבים וכלי סיוע שונים במטרה לעזור לחברות ישראליות לפעול ולהעמיק פעילותן בשווקים אלו במגוון תחומים כולל בתחום זה של הציוד הרפואי."

אנג'לה רבינוביץ' מנהלת ענף מדעי החיים במכון היצוא: "החברות הישראליות בתחום נותנות מענה לאתגרי הבריאות הגלובליים, הוזלת עלויות בריאות, מתן פתרונות ראויים לצרכים ההולכים וגדלים של האוכלוסייה המתבגרת וטיפול רפואי זמין ואיכותי למעמד הביניים המתהווה, כמו גם ייעול עבודת הרופא. אנו סבורים כי החברות בישראל מסוגלות להעניק ערך מוסף למערכות הבריאות המקומיות והבינלאומיות ובאופן עקיף לשפר את איכות חייהם של התושבים".

ממכון היצוא נמסר כי, בשנת 2011 הסתכם יצוא המכשור הרפואי בכ- 1.65 מיליארד דולר, עליה של 8% לעומת תקופה מקבילה אשתקד (בה הסתכם היצוא בכ- 1.5 מיליארד דולר). מתוכם, היצוא לאסיה הסתכם בכ- 324 מיליון דולר, עליה של כ- 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הראשון של שנת 2012, הסתכם היצוא בהיקף של כ 410 מיליון דולר, נרשם גידול של 7% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

השארת תגובה