משלחת בכירי עיריית מוסקבה לביקור עבודה בישראל

משלחת בכירים מעיריית מוסקבה תגיע היום (א') לישראל, לביקור בין ארבע הימים, במטרה לבחון שיתופי פעולה אפשריים בין עיריית מוסקבה והחברות העירוניות שלה, לבין חברות טכנולוגיה ישראליות.

בראש המשלחת הרוסית עומד השר לקשרי חוץ בעיריית מוסקבה סרגי צ'ריומין. אליו מתלווים מנכ"ל חברת המים העירוני והאחראים על תחומי הבריאות וה-HLS (homeland security) בעירייה.

במסגרת הביקור תתקיים במשרד התמ"ת ישיבה ראשונה של מועצת עסקים ישראל-מוסקבה, בראשה עומדים צ'ריומין בצד הרוסי וטימור בן יהודה בצד הישראלי. במהלך הישיבה אמור להיחתם מזכר הבנות (MOU) לשיתוף פעולה בין חברת המים העירונית של מוסקבה וחברת מקורות, וכן יידונו דרכים להעמקת שיתוף הפעולה עם עיריית מוסקבה.

במהלך הביקור יסיירו חברי המשלחת בבתי החולים הדסה, שיבא ואיכילוב; בחברת מקורות; במערך האבטחה של נתב"ג; ובמרכז שליטה ובקרה של העיר העתיקה בירושלים. כן מתוכננות פגישות עם חברות ישראליות.

מנהל ניוטק – תוכנית המים והאנרגיה הממשלתית במשרד התמ"ת עודד דיסטל: "מוסקבה היא עיר של כ-15 מיליון תושבים, שהכלכלה שלה היא כרבע מכלל התל"ג הרוסי. הממשל שם קיבל לפני כשנה החלטה להרחיב משמעותית את השטח המוניציפלי של העיר, דבר שיחייב השקעות מאסיביות ויהווה הזדמנות עבור החברות הישראליות להשתלב בפרויקטים שונים. המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת רואה חשיבות בקידום יחסי סחר עם רוסיה, הן ברמה הפדראלית והן ברמת המחוזות. ביקור זה מהווה הזדמנות לחשוף את הסקטור העסקי בישראל בפני מקבלי החלטות בכירים בתחומים השונים בעיריית מוסקבה".

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת במוסקבה אדי שטיינבוק: "קיימים ענפים רבים בהם ניתן להגדיל את היצוא הישראלי לרוסיה ולהגביר בהם את שיתופי הפעולה, ביניהם תקשורת, תרופות וציוד רפואי, טכנולוגיות מים, אבטחה ובטיחות, חקלאות, ואגרו-טכנולוגיה".

הסחר בילטראלי בין ישראל ורוסיה עמד בשנת 2011 על סך של 2.7 מיליארד דולר, עלייה של יותר מ-30% לעומת 2010, מתוכו כ-930 מיליון דולר היצוא הישראלי (ענפים עיקריים: חקלאות, מזון, תקשורת, פלסטיק), ו-1.8 מיליארד יבוא (ענפים עיקריים: יהלומים, מתכות, מוצרים מינראליים ודגנים).

השארת תגובה