המצילים של חוף בונדי – משמר המפרץ של אוסטרליה אבל 'על באמת'

כן גם להם מגיע פוסט, אולי אף יותר מאשר למנהלי ההשקעות בסיטי של סידני או לאנשי הפיתוח העסקי של חברות איכות הסביבה האוסטרליות.

המצילים של חוף בונדי, אחת העבודות הנחשקות ביותר ביבשת. ומה רע? כל היום בבגד ים, לחרוש את החוף בטרקטורון חמוש במשקפי שמש אופנתיים כאשר האימונים היומיים לתפקיד כוללים גלישת גלים ושחיה במימי המפרץ המקסים הזה.

מצילים בחוף בונדי, סדני

אכן יש עבודות גרועות מזה- זה בטוח, אבל לפחות על פי התוכנית "המצילים של חוף בונדי" (ראליטי, בטח ראליטי) יש גם צדדים זוהרים פחות למקצוע.

ילדים שאיבדו את הוריהם, אלפי תיירים אסיאתיים שלא מבינים מילה אנגלית ואף קורבנות של עקיצות מדוזות. יש גם מבקרים ממקומות נידחים "פעם ראשונה בים" המתעקשים לעשות את ניסיון הגלישה הראשון שלהם בפינה הדרומית והמסוכנת של המפרץ בגלים של שלושה מטרים היוצרים מערבולות מעל שוניות הסלעים.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=cx6MlPsi2tM]

ביום קיץ של סוף שבוע מבקרים בחוף 50,000! נפש. על עשרות המצילים המפקחים על רצועת החוף המפורסם ביותר באוסטרליה ביום כה עמוס מצטרפים פקחי עירייה, שוטרים ומתנדבים אבל לעיתים כלום אינו מספיק. הסטטיסטיקה מראה כי ביום שמשי של סוף שבוע שבו לרוע המזל הים סוער, מתרחשים מעל 50 אירועי הצלה בחוף במשמרת בת 8 שעות.

עוד משמרת מפרכת

שירותי הצלת החופים באוסטרליה נחלקים בין הרשויות המקומיות המפעילות את המצילים כחולי הבגדים ובין מתנדבים חברי ארגון SLSC הבולטים בצבעי הצהוב-אדום וכובעי השחייה המוזרים שלהם. שירות מתנדבים … איזה פנסיונר עם טלפון נייד ורשימת שמות על ניירות מפוזרים שמסדר את המשמרות אתם חושבים… חישבו שנית.  מאות רבות של מתנדבים מצוידים במסוקים, אופנועי ים, רשתות קשר וציוד הצלה. הדגלים בצבע אדום צהוב מוכרים לכולם וגם נתנו את שמם לרשת אופנת חופים פופולרית.

צבעי האדום צהוב המסורתיים – חברת DHL הזדרזה לתת חסות

למצילים בבונדי מסורת מפוארת של מעל 100 שנה של שירות לקהילה. בעבר כאשר אותר שחיין הזקוק לעזרה היה המציל נכנס למים כאשר הוא גורר אחריו חבל החגור לגופו ברתמה מיוחדת. כאשר הגיע המציל אל השחיין היה אוחז בו כאשר חבריו היו מושכים את שנהם בעזרת החבל לחוף.

כיום המצילים מצוידים במעיין גלשן רחב וארוך, המקבילה האוסטרלית לחסקה הישראלית, הגלשן הזה בעל יציבות יוצאת דופן במערבולות הגלים ובעיני ראיתי לפחות שלוש הצלות אמת שנעשו באמצעות הגלשן הזה, שגם הוא הולך ומפנה את מקומות לאופנוע הים.

חסקה אוסטרלית?

אז איך מגיעים להיות מציל בבונדי? או לפחות מתנדב עם כובע ים דבילי? מתחילים להתאמן בגיל מוקדם. כמה מוקדם? חוגי שחייה בים לילדים הנקראים ניפרס (nippers) פופולריים מאד כבר בגלאי 5 , כך שעם תחילת העבודה לקראת גיל 20 המציל הצעיר צבר 15 שנים של אימונים בסופי שבוע – אחרי כזו הכנה כנראה שהם יודעים לשחות טוב החבר'ה.

אני משער שבאיזה שהוא גיל זה נמאס, המצילים עוברים למשרה יבשה יותר, גם קשה קצת פיזית לחתור מול הגלים עם שער מאפיר מתבדר ברוח וכרס מכבידה על הגלשן , אבל ללא ספק במקום גבוה ברשימת המשרות הנחשקות בסדני עומד מציל בבונדי.

השארת תגובה