התפתחויות דרמטיות בקרן המטבע הבין לאומית

שרי האוצר של מדינות ה- G20 התחייבו להגדיל את תרומתן לקרן המטבע הבינלאומית בעוד כ 430 מיליארד דולר – סכום המגדיל את יכולת ההלוואה לשעת חירום של הקרן שתעמוד על כ 700 מיליארד דולר. בעקבות זאת ה  IMF תוכל לפעול במהירות במידה והמצב בגוש האירו יתדרדר. ארה"ב וקנדה סירבו להגדיל את תרומתן. "הסוכרייה" שמנהיגי אירופה השתמשו בה כדי לשכנע את המדינות להגדיל את תרומתן היה למעשה וויתור עתידי על אחוזי ההצבעה ב IMF של מדינות אירופה לטובת המדינות שתרמו. הסקירה המלאה בפרק 4 בסקירה התקופתית של הראל מצ"ב כאן

קרן המטבע הבינלאומית IMF פרסמה תחזיות מעודכנות במסגרת המפגש החצי שנתי שלה עם עדכון קל כלפי מעלה לעומת התחזית הקודמת שפורסמה לפני שלושה חודשים. תחזית הצמיחה העולמית ל 2012 הועלתה ב 0.2 נקודת אחוז ל 3.5 אחוזים והתחזית ל 2013 הועלתה ב 0.1 נקודת אחוז ל 4.1 אחוזים. העלייה הקלה בתחזיות אחידה למדי בין האזורים השונים בעולם ובין סוגי במדינות (מתקדמות/מתפתחות).

התחזיות של קרן המטבע לצמיחה במדינות המתקדמות גבוהות במעט לעומת תחזיות החזאים בעולם כאשר הקרן מניחה שמדינות גוש האירו המתקשות יחזרו לצמוח ברבעון האחרון של 2012 תחזית אופטימית יחסית לקונצנזוס. בנוסף, בניגוד לשמועות, תחזית הצמיחה של סין נותרה ללא שינוי, 8.2 אחוזים ב 2012 ולא עודכנה כלפי מטה. האינדיקטורים האחרונים תרמו לעדכון כלפי מעלה בתחזיות של ארה"ב, 2.1 אחוזים ב 2012 ולעדכון כלפי מטה  בתחזית הצמיחה של ספרד מינוס 1.8 אחוזים ב 2012.

קישור לסקירה המלאה: http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2012/01/index.htm

השארת תגובה