סגן שר הסחר הסיני מבקר בישראל

סגן שר הסחר הסיני, מר ג'ונג שאן (Zhong Shan) מבקר בישראל בראש משלחת של כ- 20 איש, האורח הכריז בפגישתו עם מנכ"ל התמ"ת: אנו מתחייבים לקדם במהירות האס"ח עם ישראל
סגן שר הסחר הסיני, מר ג'ונג שאן מבקר בישראל בראש משלחת רשמית ועסקית בביקורו נפגש סגן השר, האמון על נושא סחר החוץ של סין, עם מנכ"ל משרד התמ"ת מר שרון קדמי ועם סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת מר בועז הירש.
מר ג'ונג הגיע לישראל בעקבות ביקורו של שר הסחר הסיני בישראל שהתקיים בתחילת השנה. מטרת ביקור זה היא מעקב אחר יישום תוצאות וסיכום דיוני הועדה המעורבת ה-5 בין ישראל וסין שבראשה עמדו אז שר הסחר של סין, מר צ'ן דמינג ושר התמ"ת מר שלום שמחון.
במהלך הביקור קיים סגן שר הסחר פגישות עבודה עם מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ועם סמנכ"ל סחר חוץ במשרד, בועז הירש. בפגישות אלו שבו הצדדים ודנו בנושאים שעל הפרק בין המדינות כולל קידום נושא הסכם הסחר החופשי בין המדינות, וכלים נוספים להגברת שיתוף הפעולה המסחרי בין המדינות.
מר שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת מציין כי "ליחסי הסחר בין המדינות חשיבות אסטרטגית, סין הינה מדינת יעד בתוכנית העבודה של המשרד. ביקור זה מצטרף לשורה ארוכה של ביקורים של בכירים סינים, מהמגזר הממשלתי והפרטי בישראל, ואני מייחס לו חשיבות גבוהה שכן מסייע בקידום וביסוס תשתית הסחר שלנו עם סין".
בועז הירש, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת מוסר כי "ביקור זה מהווה הזדמנות מצוינת עבורנו לקדם במהירות רבה יותר נושאים שעל הפרק בסחר שבין המדינות, בדגש על בניית תשתית וכלים שיסייעו להמשך הגידול בסחר. במסגרת זו אנו בוחנים, בהנחיית שר התמ"ת, קידום הסכם סחר חופשי בין המדינות".
ממנהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2010 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר, גידול של 49% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2010 עמד על כ- 2.69 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2010 הסתכם ב- 2.046 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-95% מנתוני 2009.
בתשעת החודשים הראשונים של 2011 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 6.18 מיליארד דולר, גידול של כ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 36.5% ביצוא וצמיחה של 17.2% ביבוא.
סך הסחר לשנת 2011 צפוי לעמוד על כ- 8.24 מיליארד דולר, עלייה של כ-21.5% ביחס לשנת 2010. הגרעון המסחרי לחודשים ינואר-ספטמבר עומד על 2.2 מיליארד דולר.
היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.

השארת תגובה