אוסטרליה עוצרת נשימתה!

אוסטרליה נעצרה, היבשת משותקת, קפאה נשמת האומה.

לא , אין  מדובר בדקת דומיה לזכר שלושת החילים האוסטרלים שנהרגו בסוף השבוע האחרון באפגניסטאן וגם לא בשביתת חברת התעופה הלאומית 'קואנטס' שקירקעה את כל צי 110 המטוסים שלה ושינתה את התוכניות למעל 70,000 אנשים ברחבי העולם.

אנו דנים עתה בנושא חשוב הרבה יותר, במהות, בזיקוק, בתמצית התרבות האוסטרלית – מרוץ הסוסים השנתי של מלבורן, המלבורן קאפ (Melbourne Cup).

היום, יום שלישי 1.11.2011 בשעה 15:00 עצרה אוסטרליה את נשימתה עת 24 סוסים התחרו במרוץ שבהיפודרום של מלבורן. על פי סוכנויות הידיעות 80% מכל המבוגרים ביבשת (קרי מעל 8 מליון איש)  הימרו במהלך המרוץ בסכום מינימאלי של 5 דולר לסכום מצטבר של רבע מיליארד דולר. אל המהמרים הצטרפו ביציעים פוליטיקאים, סלבס וסתם עוד מעל 110 אלף איש עדויים במיטב מחלצותהן וכובעהם, כן כן הכובעים….

 

המרוץ עצמו אורך פחות משלוש דקות אולם ההכנות נמשכו חודשים רבים והיום כולו הינו קרנבל מתמשך. בכל מסעדה, פאב או בית קפה ראוי לשמו הוקמו מסכי ענק לצפייה במרוץ.

שלוש בצהריים? אבל זה באמצע יום העבודה, חלק מהקוראים בודאי שואלים עצמם. אכן אמצע היום ובגלל זה מדינת ויקטוריה הכריזה זה מכבר על יום המרוץ כיום חג לאומי והמשק פשוט מושבת, בשאר אוסטרליה משוחררים העובדים מוקדם לצפות במרוץ או שהנהלות החברות הגדולות הקימו מסכים בתוך המשרדים והמפעלים, לכאורה עבור העובדים בפועל גם המנהלים הבכירים רוצים לצפות באירוע ופשוט לא נעים להם לעזוב מוקדם.

מכיוון שזה בלוג כלכלי אז כמה מספרים: שווי האירוע עצמו מתקרב לחצי מיליארד דולר בקירוב, זה די הרבה בשביל 3 דקות – משהו כמו שני מליון דולר לשניה.

סכום עתק זה הינו צבירת סכומי ההימורים (כאמור כמעט רבע מליארד) זכויות שידור, פרסומות, כרטיסים, השכרת ציוד, אירועי חברה סביב המרוץ, מזכרות ועוד ועוד, בקיצור – עסק משתלם.

אה כן ומי ניצוח השנה? הסוס דונדאן ניצח בהפרש של סנטימטרים ספורים.

 

 

השארת תגובה