קניינים אוסטרלים יפגשו עם חברות ישראליות בתערוכת 'אנוגה' בגרמניה

תערוכת 'אנוגה' שבגרמניה הינה תערוכת המזון הגדולה בעולם. התערוכה מתקיימת כל שנתיים וזו התערוכה ה 31 במספר. 150,000 !! מבקרים, 6,500 מציגים ממאה מדינות מבטיחים חוויה עסקית (כמו גם גסטרונומית) יחודית. התערוכה מושכת אלפי קניינים של רשתות מובילות, עיתונאים ועורכי מדורי מזון, וסוכנים ומפיצים משוק המזון והמשקאות, המתקבצים מידי שנה כדי לשאוב רעיונות, לקבל השראה ולהבין אילו פיתוחים טכנולוגים וטעמים צרכניים יובילו את השוק בשנים הבאות.

בביתן הישראלי המונה כ 20 חברות  יוצגו מוצרי שמן זית בשילובי טעמים ייחודים המופקים מעצי זית הגדלים במדבר, מוצרי שוקולד  מעוצבים, מוצרים ייחודים מהמטבח הישראלי כגון בורקסים המשלבים בין הסגנון הבלקני, הבולגרי-והיווני וכן בקלאווה, וממרחים המבוססים על טחינה איכותית. כמו כן יוצגו בביתן מוצרים שנותנים מענה לטרנדיים העולמיים כגון מוצרים נטולי גלוטן, מוצרים נטולי לקטוז, ומוצרי "ספידי-גורמה", מוצרים באיכות גבוהה בעלי זמן הכנה מהיר יחסית, כמו מאפים אתניים קפואים, תערובות תבלינים מוכנות, ורכז עשבי תיבול קפואים מוכנים לשימוש.

 

עשבי תבלין הגדלים בחווה אקולוגית, שמן זית המיוצר מזנים הגדלים במדבר, ומוצרי גורמה להכנה מהירה הם רק חלק מהמוצרים החדשניים שיוצגו בביתן ישראל בתערוכת המזון הבינלאומית אנוגה. מוצרים נטולי גלוטן (מוצרים כשרים לפסח) ומוצרים ללא גלוטוז (כשר פרווה) נמצאים בחזית הביקושים העולמיים היום במדינות המערב ולישראל בהחלט יש מה להציע. ההיסטוריה הארוכה של מוצרים כשרים והקפדנות ההלכתית גרמו לכך כי התפתחה בישראל תעשיית מזון המתמחה בנישות אלו. בנוסף מוצרים כשרים נתפסים לעיתים כאיכותיים יותר ולדוגמא חלק מהותי מצריכת המזון הכשר בארה"ב מגיע דוקא מאוכולסיות שאינן יהודיות.

גם הדיאטה הים תיכונית שלנו הכוללת הרבה ירקות ושמן זיית פופולרית מאד בעולם לאור מחקרים שהראו את הסגולות הבריאותיות של אורח חיים זה.

ששה קנינים אוסטרלים כבר אישרו את ביקורם בביתן הישראלי ויקיימו עשרות פגישות עם החברות הישראליות. בין הקניינים ניתן למצוא את יבואני המזון הגדולים באוסטרליה כמו גם את רשת הסופרמרקטים המובילה במדינה.

בין החברות הישראליות המשתתפות בתערוכה: תה ויסוצקי, נביעות, אוליה, אל ויינטו, אלזה סטורי (הלחמי), בוסתן אברהם, בית אל , טחינת הנסיך,כהן אור,  כרמית תעשיות, לייב או (אולירד), ממתקי אלמחרום , מאפיית עבדי, מנעמים, מעיין תעשיות אפיה, רעננים, רוי שוקולד, תבליני טעם וריח, תיבולים מהכפר.

לפרטים נוספים ולרשימת החברות הישראליות המציגות בקטלוג הביתן הישראלי

על פי נתוני מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת במחצית הראשונה של 2011 הסתכם יצוא המזון בכ- 463 מיליון דולר, גידול של כ- 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2010 הסתכם יצוא ענף המזון והמשקאות בכ- 798 מיליון דולר, עליה של כ- 11% לעומת השנה הקודמת.

  • כ- 43% מיצוא ענף המזון יוצא לאיחוד האירופי, אשר הסתכם בכ- 337.5 מיליון דולר, גידול של כ- 2% לעומת שנת 2009.
  • כ- 24% מיצוא הענף יועדו בשנת 2010 לצפון אמריקה, שהסתכם בכ- 188.9 מיליון דולר, גידול של כ- 10% לעומת שנת 2009.

השארת תגובה