סקירה כלכלית מקיפה על אוסטרליה

אוסטרליה היא האי הגדול ביותר בעולם, רק 6 מדינות עשירות יותר ממנה. מדובר במדינת יבשת עצומה בגודלה, המונה כ 22 – מיליון נפש בלבד ואשר נהנת מזה שני עשורים מצמיחה רצופה, כולל בשנות המשבר האחרון.

רמת הצמיחה בה מתונה יחסית ועומדת על כ 3% – בממוצע. התמ"ג לנפש באוסטרליה גבוה בהשוואה למרבית המדינות האחרות (מקום 13 בעולם) בשנת 2010  עמד התמ"ג לנפש על כ 55,520 דולר, והתמ"ג לנפש במונחי כוח קניה על 39,790 דולר.

אך ההיסטוריה של אוסטרליה, בשילוב בידודה הגיאוגרפי, שטחה העצום ואוכלוסייתה הקטנה יחסית הובילו לריכוזיות גבוהה במספר סקטורים בהם מספר קטן של חברות דומיננטיות. אוסטרליה הינה מדינה מערבית לכל דבר וכלכלתה בעיקרה הינה חקלאית ועשירה במחצבים! מדובר בכלכלת עשירה, תחרותית ויציבה, בעלת גישה נוחה לשוקי אסיה וליצרנים רבים המייצאים בעלות נמוכה. יש מקום לפיתוח היצוא במדינה בתחומי הייטק והחדשנות אך יש לזכור כי, לא מעט חברות אוסטרליות וחברות זרות הפועלות זמן רב באוסטרליה אשר בבעלותן מותגים ותיקים ומבוססים היטב, והינן בעלות מוניטין חזק כספקיות ותיקות.

אין לישראל הסכם סחר עם אוסטרליה, דבר שגורם לחסרון יחסי ליצואנים הישראלים, חסרון זה צפוי להעמיק עם החתימה הצפויה של אוסטרליה עם הסכמי סחר נוספים. על פי מדד הסחר הבין לאומי, למרות הרפורמות האחרונות בכלכלה, רמת המכסים באוסטרליה היא מהגבוהות בעולם דבר המקשה על מסחר חופשי. יעילות תהליכי היצוא והיבוא ארוכים ויקרים יחסית. ומדדים בין לאומיים טוענים כי מצב תשתיות התחבורה הן היבשתית והן נמלי הים קשה ומדאיג.

לקריאת הסקירה הכלכלית המלאה באתר מכון היצוא נא ראו בלינק כאן

השארת תגובה