אז כמה עולה קוטג באוסטרליה (ובטורקיה)?

יצאנו למסע בין לאומי מאד לא מייצג בעקבות הקוטג', כן כן יש בעיות של חוסר שיוויון ברמת החיים והכנסה, כוח קניה וההעדפות תרבויות … אבל בכל זאת להלן התוצאות:

מתברר שהישועה לא תגיע מהמעצמה הכלכלית הגדולה. בסין קשה לאוהבי הגבינות להסתדר. ניתן למצוא קוטג׳ במיכל שגודלו מחצית מכמות הגביע בארץ במחיר של 35 יואן (כ- 20 שקלים).

גבינות לבנות רכות ודלות שומן אין להשיג בסין וחלק מהישראלים בסין מכינים אותם לבד. חיי המדף הקצרים בשילוב הרגלי הצריכה המקומיים לא מעודדים את פיתוח הענף.

להלן אופן ההכנה למי שמתעניין (התהליך יכול לשמש חלופה זולה גם בארץ):
מערבבים כף יוגורט בליטר חלב מפוסטר ושומרים כל הלילה בטמפרטורה חמימה של כ 40 מעלות. עד לקבלת יוגורט. אפשר להשתמש במכשיר חשמלי ייעודי לעשיית יוגורט או להכניס סיר לתנור כמו שעושים ג׳חנון רק בטמפרטורה נמוכה יותר.
את היוגורט המוכן שופכים לחיתול או לפיסת בד אחרת, מוסיפים כפית מלח ומערבבים לעידוד הגרת הנוזלים, סוגרים ותולים לשלוש שעות לטפטוף איטי (עדיף מעל כיור (-:)  נשאר בחיתול בערך חצי קילו גבינה לבנה על כל ליטר חלב.

אם יצא לכם דבר כזה אתם מסודרים:

מעבר למיצר באי טייוואן גם כמעט ואין גבינות רכות. הגבינה הפופולארית בקרב הטיוואנים הינה גבינת הצ'דר ומחירה של חפיסה של 500 גרם הינה 79 NT (כ- 9.5 שקלים).
בקבוק של שני ליטר חלב (למעשה, 1.85 ליטר) יעלה 139 NT ובשקלים – 16.4. ומה לגבי חבילה של ארבעה גביעי יוגורט אתם שואלים? ובכן, תמורת התענוג הזה תיאלצו לשלם 109 NT – כ- 13 שקלים.

למרות שטייוואן הינה זולה באופן משמעותי מישראל בכל הנוגע לרוב מוצרי הצריכה והמזון בפרט, דווקא במקרה של החלב מסתבר כי היא יקרה מאיתנו או בערך בטווח המחירים שלנו.

הדרמנו לאוסטרליה ושם כפי שאתם רואים בתמונה חוק ציון מחירים באוסטרליה מחייב את החנויות להציג גם מחיר ליחידת משקל (קילוגרם או ליטר).
הדולר האוסטרלי הוא 0.95 דולר ארהב או 3.63 שקלים
גביע קוטג יעלה 9.5 – 11 ש"ח תלוי במותג ואחוזי השומן בסביבות 45-50 שח לקילוגרם גבינה
קנקן שני ליטרים חלב רגיל יעלה 11 שח 5.5 לליטר.

יוני הדר ממילאנו- איטליה מספר לנו כי גם באיטליה אין קוטג'. הדבר הכי קרוב הוא תחליף אמריקאי שאף איטלקי שמכבד את עצמו לא נוגע בו גם בגלל שקופסא קטנה מאוד עולה 2 יורו. הגבינות הרכות האחרות לא זולות. פרטים נוספים בפוסט "למה האיטלקים לא אוכלים קוטג'"

מה קורה באיסטנבול– טורקיה?

דורון ידידי סיפר לי בשיחת טלפון כי גם באיסטנבול אין גבינת קוטג' . גם אם הייתה הרי שהטורקי הממוצע היה עדין נצמד לגבינה המלוחה הלבנה שלו. היוגורט מאוד פופולארי והמחירים די זולים.

גבינה לבנה נקראת  LABNE עולה בין 5 ל7.5 ש"ח למיכל של 200 גרם.

1 ק"ג של גבינה בולגרית עולה בטורקיה בין 20 עד 25 ש"ח (בולגרית חברים – לא להזכיר חלומי יווני)

חלב עמיד של דנונה עולה 4.5 ש"ח.

רונן כץ מצא זמן במהלך הסלון האוירי המתקיים שם בימים אלו לקפוץ לסופר-מרקט לדווח מפאריס. בעיר האורות ניתן למצוא קוטג' מתוצרת ישראלית במחיר של 3 אירו לגביע (כ-15 ש"ח) ואם תסתפק בייצור המקומי של דנונה זה יעלה לך 3.25 אירו לשני גביעים = 8 ש"ח לגביע.

בבריטניה נמצא נכון לעכשיו הקוטג הזול ביותר

ברשת סיינסבורי נמכר גביע קוטג' בכ-3.5 ש"ח! אולי מהממלכה המאוחדת תבוא הישועה!

63 פני = 3.5 ש"ח לגביע קוטג של 250 גרם בבריטניה.

3 תגובות

  1. יואב הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    אם אין קוטג שיאכלו מיט פאי…

השארת תגובה