משלחת חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות מים תיפגש באוסטרליה עם חברות הכרייה הגדולות בעולם.

משלחת בת 12 חברות טכנולוגיות מים ישראליות יוצאת השבוע לאוסטרליה לפגישות עם חברות הפקת גז והכרייה הגדולות בעולם. המשלחת תבקר בעיר בריזביין במדינת קווינסלנד שבה הוכרזו לאחרונה פרויקטים ענקיים בתחומי הגז הנוזלי וגז מצע (C.S.G Caol Seam Gas).

 

משלחת בת 12 חברות טכנולוגיות מים ישראליות יוצאת השבוע לאוסטרליה לפגישות עם חברות הפקת גז, חברות כרייה, וחברות תכנון והנדסה הגדולות בעולם. המשלחת הינה במסגרת פעילותה של תוכנית המים הממשלתית Newtech אותה מפעיל משרד התמ"ת, בסקטור הכרייה העולמי ובתחומי נישה נוספים.

עודד דיסטל מנהל תוכנית המים מציין כי מדובר בפעילות שנייה של התוכנית בסקטור זה באוסטרליה וכן התקיימו או מתוכננות להתקיים בשנה זו משלחות דומות לדרום אפריקה, ברזיל וקנדה.

הצמיחה המואצת בסקטור המחצבים-  בעיצומו נמצאת אוסטרליה – יוצרת אתגרים ממשיים בתחומי המים והסביבה. אוסטרליה היא אחת היצואניות הגדולות בעולם של 'גז טבעי' ו'גז מצע' המופק ממכרות הפחם (Coal Seam Gas), כמו גם יצואנית הפחם הגדולה בעולם. זוהי תעשייה המתמודדת עם כמויות מים עצומות הנשאבות מבטן האדמה על מנת להפיק את הגז ויש לשחרר את המים חזרה לסביבה רק לאחר טיפול מתאים. יש לציין כי במסגרת הניסיון של ממשלת סין להוריד את רמת השימוש בפחם ליצור אנרגיה ומעבר לאנרגיות נקיות יותר בין השאר לגז, חברות ענק מסין משקיעות עשרות מילארדי דולרים בפרויקטים בתחום הגז במדינת קווינסלנד לבדה, עובדה זו הופכת את יצוא השירותים והטכנולוגיות המקיפות את תעשייה זו – כמו תחום הטיפול במים- לאטרקטיביים במיוחד.

בנוסף לפגישות עם חברות מובילות בתחום המחצבים, יערך בעיר בריזביין סמינר בנושא 'פתרונות מים ישראליים' אליו נרשמו מעל 100 אנשי מקצוע, וזאת כאירוע לווין של ועידת טכנולוגיות הכרייה השנתית באוסטרליה. כמוכן יוקם ביתן מידע ישראלי במסגרת התערוכה המקצועית המלווה את הועידה.

יש לציין כי במחצית שנה שעברה ארגנה הנספחות המסחרית של התמ"ת באוסטרליה משלחת דומה לעיר פרת' במערב אוסטרליה הנחשבת לבירת הכרייה של המדינה. המשלחת שעסקה אז בפתרונות מים לתחום כריית עפרות הברזל סיימה את הביקור בחתימה על שתי עסקאות עם חברות אוסטרליות.

אלעד גוז מנהל דסק אסיה והפסיפיק במינהל לסחר חוץ בתמ"ת מוסר כי היצוא הישראלי לאוסטרליה עמד בשנת 2010 על  528 מליוני דולר עלייה של 22% לעומת 2009 (שהייתה שנה בא נרשמה צמיחה שלילית בסחר עקב המשבר הפיננסי העולמי) ואילו היבוא מאוסטרליה בשנת 2010 עמד על  187  מליוני דולרים.

השארת תגובה