האם מזלה הטוב של אוסטרליה אוזל? (לפחות במט"ח)

אני מבקש להביא פוסט מעניין של פנחס לנדאו על הדולר האוסטרלי וגאות מחירי הנדל"ן באוסטרליה, מעניין.

היום פורסם באוסטרליה סיכום הדיון האחרון של ה-RBA (הבנק המרכזי של אוסטרליה) בדיון ההוא, הוחלט להשאיר את הריבית על כנה – ברמה של 4.75% — זה החודש החמישי ברציפות. יחד עם זה, הדיון אותת בצורה  ברורה שבכוונת הבנק להעלות את הריבית בקרוב, בגלל דאגתו לגבי רמת האינפלציה באוסטרליה. הפרשנים הסיקו מכך שהסבירות שהריבית תועלה בדיון הבא ביוני היא גבוהה מאוד, ולכל היותר זה יקרה במיפגש שלאחר מכן. דיון משני מתנהל בין הפרשנים לגבי הסבירות להעלאה נוספת של הריבית, ועיתויה אם אכן תתרחש.

עד כאן, הכל שגרתי. מה שפחות שגרתי היא התגובה של שוק המט"ח לפרסום הזה –  יותר נכון, העדר התגובה. הדולר האוסטרלי לא רשם עליה ראויה לציון על רקע גיבוש הצפי להעלאה/ות נוספות בריבית. אפשר לטעון שאין לכך חשיבות, אבל אפשר גם לציין שבעבר השוק כן היה מתרגש והתגובה היתה יותר נמרצת. לכן ניתן לראות באדישותו של ה"אוסי" – אפילו ביחס לרמת הריבית על מטבע זה בעצמו – איתות נוסף לשינוי המתחולל בשוק המט"ח לאחרונה.

כמעט מדי יום מצטברים עוד פיסות עדות ועוד חלקים בפסיפס ההולך ומצטייר כתמונה שבמרכזה תפנית ממשית בשוק המטבעות. מהותה של תפנית זו היא שהדולר האמריקני הולך ומתחזק, וממילא כל המטבעות האחרים הולכים ונחלשים, מי יותר ומי פחות.  למאמר המלא

השארת תגובה