העשירייה הפותחת של יעדי היצוא של ישראל: סין זינקה למקום החמישי

מכון היצוא הישראלי מוסר בנתוני היצוא של ישראל על הגדלת היצוא הישראלי לסין, בניגוד אולי לתפיסה המקובלת שאנו בעיקר מיבאים מסין. זה יכול ללמד אותנו על הפוטנציאל הכלכלי הרב שבקשרים עם סין ובדרישה הגדולה בסין כמעט לכל דבר- גם למוצרים וטכנולוגיות ישראליות.

להלן הודעת מכון היצוא: : סין זינקה למקום החמישי בתוך העשירייה הפותחת של יעדי היצוא של ישראל זאת לאחר עלייה של 115% בשווי היצוא שעמד החציון על סכום של 755 מיליון דולר. הודו עלתה מהמקום השמיני למקום השני, וטורקיה ירדה מהמקום השישי למקום שמיני. ארה"ב נותרה במקום הראשון
 
מניתוח נתוני יעדי היצוא של ישראל מתברר כי במחצית הראשונה של שנת 2010 חלו שינויים בדירוג יעדי היצוא העיקריים של ישראל. כך מסר אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא על פי ניתוח היחידה הכלכלית במכון היצוא. חפץ ציין כי הצמיחה המהירה בשווקים של הודו וסין מייצרת הזדמנויות ליצואנים הישראליים המרחיבים את פעילותם בשווקים אלה.
 
במקום הראשון נותרה ארה"ב שייצוא הסחורות (ללא יהלומים) אליה הסתכם במחצית הראשונה בכ- 5.7 מיליארד דולר, עלייה דולרית של כ-8% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. אחריה נמצאת הודו שעלתה למקום השני מהמקום השמיני בתקופה מקבילה אשתקד. היצוא אליה הסתכם בכ-990 מיליון דולר. עלייה דולרית של 102% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
 
בריטניה ממשיכה להוות שוק יעד מרכזי לייצוא הישראלי ויעד היצוא מספר אחד של ישראל באירופה ומדורגת במחצית הראשונה של השנה במקום השלישי ביעדי היצוא לעומת מקום רביעי בתקופה מקבילה אשתקד. סך ייצוא הסחורות ללא יהלומים לבריטניה עלה בכ-54% והסתכם לכ-894 מיליון דולר.
 
הולנד תופסת את המקום הרביעי לאחר שירדה מהמקום השני במחצית ראשונה של 2009. היצוא אליה הסתכם בכ-891 מיליון דולר, עלייה דולרית של כ-21% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
 
סין עלתה לראשונה למקום החמישי מהמקום ה-11 בתקופה מקבילה אשתקד. יצוא הסחורות ללא יהלומים לסין הסתכם בכ-755 מיליון דולר, עלייה דולרית של 115%. יצוין כי זהו השיעור הגבוה ביותר בגידול בייצוא ליעדי היצוא העיקריים.
 
במקום השישי מדורגת גרמניה לאחר שירדה מהמקום השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. יצוא הסחורות ללא יהלומים לגרמניה הסתכם בכ-751 מיליון דולר, עלייה דולרית של כ-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
במקום השביעי מדורגת איטליה שירדה מהמקום החמישי בתקופה המקבילה אשתקד. סך הייצוא ללא יהלומים לאיטליה עלה לכ-745 מיליון דולר, עלייה דולרית של כ-32%.
 
טורקיה מדורגת במקום השמיני לעומת מקום שישי בתקופה מקבילה אשתקד. יצוא הסחורות ללא יהלומים אליה הסתכם בכ-638 מיליון דולר עלייה של כ-21% בהשוואה למחצית הראשונה של 2009.
 
במקום התשיעי מדורגת צרפת לאחר שירדה ממקום שביעי בתקופה מקבילה אשתקד. יצוא הסחורות ללא יהלומים הסתכם בכ-595 מיליון דולר עלייה דולרית של כ-16% בהשוואה למחצית הראשונה של 2009.
 
ספרד סוגרת את העשירייה הראשונה ללא שינוי בדירוג לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ייצוא הסחורות ללא יהלומים לספרד הסתכם בכ-567 מיליון דולר, עלייה דולרית של כ-41%.

השארת תגובה