ישראל ואוסטרליה תומכות בפרויקטי מו"פ משותפים במסגרת קול קורא שביעי של קרן Vistech

התוכנית הדו לאומית למחקר ופיתוח המשותפת לישראל ולמדינת ויקטוריה שבאוסטרליה VISTECH פתחה בסבב נוסף של בחינת פרויקטים משותפים למימון. פרויקט  שיאושר במסגרת התוכנית  יזכה  בתמיכה בשיעור  של  עד  50%  מהוצאות  המו"פ  המוכרות  על ידי לשכת המדען הראשי ועד 500,000 דולר  לפרוייקט.

מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, המיישם את תוכניות השת"פ במו"פ מטעם לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת והנספחות המסחרית של משרד התמ"ת באוסטרליה מזמינים חברות ישראליות להגיש בקשות לביצוע פרויקטי מחקר ופיתוח יחד עם חברות אוסטרליות ממדינת ויקטוריה.

התוכנית מאפשרת לחברות מאפשרת לחברות מישראל ומאוסטרליה לבצע במשותף ובתמיכת ממשלותיהן  פרויקטי  פיתוח  של  מוצרים  ושירותים  מבוססי  חדשנות  טכנולוגית.  התוכנית  נועדה לעודד  מחקר  ופיתוח  משותף  במגוון  תחומי  תעשייה ומסייעת  באיתור  שותפים  מתאימים לפרויקטי מו"פ  משותפים.

לצורך שיווק התוכנית, תקיים ממשלת ויקטוריה בשיתוף עם מתימו"פ והנספחות המסחרית בסידני  סמינר עסקי לחברות האוסטרליות שייערך ביום חמישי, 29.4. בסמינר ירצה מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ על האקלים העסקי בישראל, אפשרויות המימון ופרויקטים קיימים.

אוסטרליה נמצאת בעיצומה של צמיחה כלכלית חסרת תקדים מזה כמעט שני עשורים, זוהי המדינה המפותחת היחידה בעולם שלא נכנסה למיתון במהלך המשבר הפיננסי העולמי ויש בה הזדמנויות רבות לחברות ישראליות בתחומי מסחור ומו"פ.

תוכנית המו"פ עם מדינת ויקטוריה פועלת זה כ 4 שנים במהלכם אושרו כ 8 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וחברות אוסטרליות שזכו במענקים בסך כולל של כשלושה מיליון $  במשותף.

בין הפרויקטים המובילים בתוכנית ניתן לציין את הפרויקט המשותף לחברת אקוויז הישראלית ולחברת   Sustainability Ventures  האוסטרלית לטיפול במים במחלבות וכן את הפרויקט של חברת קניטי ייעוץ הנדסי  הישראלית וחברת FloorBotics International  מאוסטרליה לפיתוח שואב אבק אוטונומי הפועל באופן עצמאי ומנווט את דרכו בבית באמצעות מכ"ם.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי הסחר בין ישראל ואוסטרליה עמד בשנת 2009 על 606 מליון דולר . היצוא לאוסטרליה עמד בתקופה זו על כ 430 מליון דולר, ירידה של 38% לעומת 2008 וזאת עקב המשבר הפיננסי העולמי. היבוא מאוסטרליה עמד על כ 176 מליון דולר ירידה של כ 30% לעומת 2008.  

השארת תגובה