מיחזור פסולת ביתית – המקרה האוסטרלי

המועצה המקומית שבאזורה אני גר מפרסמת ברושור המדריך את התושבים בנושא מיחזור פסולת ביתית. אני חייב להודות שמאז שאני ממיין ומקדיש קצת מחשבה לפסולת שלנו אני מגלה איזה כמויות עצומות של פסולת מייצרת משפחה ממצועת וכמה מתוך זה ניתן למחזר (די הרבה).

אז ככה, יש לנו בבניין 6 סוגים שונים של פחי אשפה שהמועצה מפנה כל יום שישי וזה חוץ מימים מיוחדים פעם ברבעון של איסוף גרוטאות שלא נכנסות לפח כגון רהיטים, מכשירי חשמל, גלשנים ישנים – רק באוסטרליה  :- ) ושאר חפצים.

שישה סוגים של פחים אמרנו? שווה מבט מעמיק יותר:

1. נייר: עיתונים, מיכלי שתייה מקרטון, כלים חד פעמיים … די ברור.

2. מתכות: אין הרבה, קצת קופסאות שימורים ופחיות שתייה מדי פעם ופחות או יותר זהו.

3. פלסטיק למיחזור: אפשר לדעת אם פלסטיק מיועד למיחזור על פי הקוד המוטבע על המיכלים (הסבר כאן), בקבוקי שתייה, גביעי גבינה ויוגורטים וכו.

4. זכוכית: זה מאפשר הצצה קטנה לתרבות שתיית האלכוהול של השכנים. ביום חמישי בערב כל הרחוב משקשק מארגזי בקבוקים ריקים של בירה ויין שכולם מוצאים לרחוב למיחזור. פעם בחודש אני מנסה לעשות את אותו הרעש עם הבקבוק של היין לקידוש אבל איך לומר…זה לא עושה את אותו הרושם.

5. פסולת אורגנית: כאן לקחו את זה צעד קדימה, בבתים יש פחי אשפה גדולים לגזם ביתי מהגינה, לגזם הזה מוסיפים את הפסולת האורגנית הביתית כגון שאריות מזון קליפות וכו. המהדרין  שומרים במקפיא גם שיירי בשר ודגים ומוסיפים אותם לפח האורגני ביום חמישי בערב לפני האיסוף. התוצאה של כל זה היא למעשה מה שנקרא קומפוסט שמתבשל בפח כל השבוע וממשיך להתבשל בשטחי האיסוף של העיר יחד עם כל הגזם ולאחר שהוא מוכן הוא משמש לדישון הגינות הציבוריות.

6. כל מה שנשאר זה בעיקר חיתולים, דברים מבד, פלסטיק שלא ניתן למיחזור.

חברת חץ אקולוגיה פועלת בדיוק בנישה הזו של טיפול בפסולת ביתית. החברה די ידועה בישראל כמי שמפעילה את אתר חיירה ויש להם טכנולוגייה יחודית של מיון במים בניגוד למתחרים יפנים ואמריקאים שעושים מיון יבש או לצרפתים שסתם קוברים באדמה. לחץ אקולוגיה יש אתר פעיל ומרשים בפרברי סדני.

מיון הפסולת הן ברמת הבית והן ברמת המועצה המקומית מאפשר מיחזור של כ 70% !! מהפסולת הביתית שלנו, מרשים לראות כיצד זה עובד באוסטרליה. ללא ספק צריך ליישם גם אצלנו.

עוד על האתר של חץ אקולוגיה בפוסט כאן

2 תגובות

  1. סיור בפי הטבעת של תרבות הצריכה המודרנית « אוסטרליה – יחב"ל על הזמן הגב

    […] קשר ← מיחזור פסולת ביתית – המקרה האוסטרלי […]

  2. סיור בפי הטבעת של תרבות הצריכה המודרנית « גלובלי הגב

    […] מראש לפחים ייעודיים לפסולת נייר, ברזל, פלסטיק ואורגני (ראו פוסט אחר בנושא) אולם תמיד נשאר אותו פח אחרון המכיל את אותם דברים שנראה […]

השארת תגובה