2009 : השנה שבה הועתק מוקד הסחר העולמי מהמערב ליבשת אסיה

עיתון הלוגיסטיקה המקצועי המטען מפרסם ידיעה קטנה בסוף מקבץ  החדשות, הידיעה אולי קטנה ואינה מושכת תשומת לב אבל היא מסמנת את נצחון השיטה המערבית בסין ואת תזוזת המוקד העולמי מזרחה.

"השנה תוכתר סין בתואר המדינה שמייצאת הכי הרבה בעולם, כשהיא גוברת על גרמניה שהחזיקה עד כה בתואר היוקרתי של הסחר הבינלאומי. השינוי מסתמן כעת לפי נתוני ארגון הסחר העולמי ה-WTO. יתרה מכך, השוק הגדול ביותר של סחר בינלאומי, יעבור השנה לטריטוריה חדשה: סחר פנים אסיאני. בכך מנושלת אירופה מהתואר הזה, בו החזיקה עשרות בשנים. העולם החדש הוא במזרח.

לפני שנה עמדו גרמניה וסין זו מול זו וגרמניה ניצחה על חוט השערה: 1.47 טריליון דולר לגרמניה מול 1.428 טריליון לסין. כבר לפני שנה היה ברור שגרמניה תאבד את מקומה, בוודאי לאור המשבר העולמי שיגרום השנה לירידה של 10% בהיקף הסחר העולמי.

מאו טסה טונג בוודאי גאה לראות מחדרו במוזוליאום את סין במצבה הכלכלי היום, מעם מזה רעב לאומה משגשגת שהיא גם היעד הגדול ביותר להשקעות זרות, אחריה נמצאות מדינות כמו ארה"ב, הודו, ברזיל ורוסיה. עוד השקעות בסין זה אומר שוב גידול בתוצר, בצמיחה, בכושר התחרות ובערך המטבע (והנדל"ן)."

2 תגובות

  1. אודי הגב

    אירוניה חבר- אירונה

  2. dugmanegdit הגב

    ולא נעליים. החזון שלו לגבי סין היה שונה ממה שיש שם עכשיו…

השארת תגובה