ישראלי נבחר לעמוד בראש ועדה מקצועית בארגון הסחר העולמי

עמי לוין, נציג משרד התמ"ת במשלחת ישראל לארגון הסחר העולמי (WTO) היושב בג'נבה, נבחר לעמוד בראש ועדת הארגון העוסקת בחסמי סחר טכניים. המינוי, שההחלטה עליו התקבלה בקונצנזוס של כל המדינות החברות בועדה, נכנס לתוקפו ב-23 למרץ.

משרד התמת"ת מסר בהודעה לעיתונות כי עמי לוין יהיה הישראלי הראשון המכהן בראש ועדה בארגון הסחר העולמי מאז שנת 2000. לוין הנו בוגר קורס הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת ומאז 2005 משמש כנציג ישראל לארגון הסחר העולמי כמו גם כנספח המסחרי לשוויץ.

מדובר בשדרוג משמעותי של פעילות ישראל ב-WTO. זוהי וועדה חשובה בארגון הסחר העולמי, אין ספק כי תחום חסמי הסחר הטכניים, הכולל נושאים קריטיים לסחר הבינ"ל הינו מרכזי בימים אלה של משבר כלכלי וחשש מפרוטקציוניזם ביחסי הסחר הגלובליים.

בשיחות מסחריות בין מדינות עולים בעיקר החסמים הכספיים קרי מכסים. אם זאת ככל שהסחר הבין לאומי נפתח יותר והמכסים יורדים עקב הסכמי סחר או עקב פעילות ארגון הסחר הבין לאומי, "המגבלות הטכניות" קרי תקנים, הופכים להיות האלמנטים הדומיננטיים יותר בסחר הבין לאומי.

בישראל מטפל בנושא זה משרד התעשייה והמסחר באמצעות מנהל התקינה והזרוע הביצועית שלו שהוא מכון התקנים הישראלי.

ארגון WTO הנו הארגון הבינ"ל המוביל בכל הקשור ליחסי הסחר הגלובליים. בארגון חברות 153 מדינות, והוא עוסק במגוון נושאים הקשורים לליברליזציה והסדרה של הסחר הגלובלי. בשנים האחרונות נתקל הארגון בקשיים להסכים על הסכם סחר עולמי חדש (מה שמוכר כ"סיבוב דוחה"). לאחרונה הסכימו ביניהם ממשל אובאמה ונציבות האיחוד האירופי להגביר את המאמצים על מנת לחתום על הסכם חדש במסגרת WTO במהרה

2 תגובות

  1. רעות הגב

    הי
    אני עוקבת אחרי הרשימות שלך מזה זמן מה.
    לאחרונה נתקלתי בנושא זיהום מקורות המים (וקרקע) בארה"ב עקב חומר שנקרא פרכלרויד הנמצא בשימוש רחב ומגוון על ידי התעשייה.
    באנגלית: perchloride

    פשוט תהיתי אם ידוע לך אם מישהו בדק את הימצאות החומר בארץ ? באוסטרליה ?

    תודה על העדכונים השונים, אני נהנית מהם.
    יום טוב.

  2. אודי גונן הגב

    גוף המחקר הרלוונטי לנושא באוסטרליה הוא
    http://www.csiro.au/
    צריך לנבור קצת באתר שלהם.
    ראיתי שני פרסומים אבל אינני יודע את מטרת המחקר

השארת תגובה